سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر نظامی:

اوکراین به محلی برای آزمایش تسلیحات ساخت غرب بدل شده است

تحلیلگر نظامی پیشین پنتاگون گفت اوکراین به محلی برای آزمایش تسلیحات ساخت غرب بدل شده است.

مایکل ملوف، تحلیلگر پیشین پنتاگون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: اوکراین به محلی برای آزمایش تسلیحات ساخت غرب بدل شده است.

با وجود اینکه هزاران نفر در جنگ اوکراین کشته شده اند، اما غرب به دنبال ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین است. وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که ارسال موشک‌های کشورش به اوکراین مفید بوده است.

جیمز کارتلیج، وزیر دفاع انگلیس گفت: ما برنامه ساخت موشک‌های کوتاه برد و با قدرت نقطه زنی دقیق را تا سال ۲۰۳۵ تمدید کردیم. این موشک‌های با نام‌های استارز ترک و مارتلت شناخته می‌شوند. این موشک‌ها در اوکراین عملکرد خوبی ضد هواپیما‌ها داشته اند. ما به تقویت توانایی‌های نظامی خود ادامه می‌دهیم.

مسکو اعلام کرده است که موشک استورم شادو برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در دونباس استفاده شده است. این موشک از اورانیوم ضعیف شده استفاده می‌کند که می‌تواند برای سال‌های متمادی آسیب‌های جدی را به سلامتی غیرنظامیان وارد کند. این همچنین تاثیر بدی بر روی محیط زیست دارد. در حالی که غرب به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا همچنان به دنبال ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین هستند.

مایکل ملوف گفت: میادین نبرد اوکراین به محلی برای آزمایش کیفیت و اثربخشی سیستم‌های تسلیحاتی غرب بدل شده است. ما شاهد استفاده از تسلیحات غربی در جریان عملیات طوفان صحرا ضد عراق بودیم. از این تسلیحات در زمان اشغال کویت از طرف صدام ضد ارتش وی و نیروهایش استفاده شد. این تسلیحات به خوبی اثربخشی خود را نشان دادند. هدف غربی‌ها در اوکراین مقابله با نیروی هوایی روسیه است. نیرو‌های اوکراینی به فوریت آموزش دیده می‌شوند. البته این نیرو‌ها به روشی ناشیانه از این تسلیحات استفاده می‌کنند و این می‌تواند غرب را در تامین تسلیحات در آینده دچار مشکل کند، زیرا مهمات به فوریت تمام می‌شود. تسلیحات ارسال انگلیس در بخش هوایی و دریایی استفاده می‌شوند. البته باید بگویم که بعید است در امر هماهنگی مشکلاتی وجود داشته باشد. آن‌ها تسلیحات با کیفیتی دارند که اثربخشی آن به خوبی نشان داده شده است.

تحلیلگر پیشین پنتاگون درباره اینکه آیا کشورهای غربی به تامین تسلیحاتی اوکراین ادامه می دهد یا خیر، گفت: به نظرم اقدامات غرب غیرعقلانی است. هر کدام از این تانک‌ها به مهمات نیاز دارند. وضعیت آب و هوایی بد هم می‌تواند آن را به هدفی آسان بدل کند. روسیه از توانایی لازم برای مقابله با این تسلیحات برخوردار است. مشکل غرب ایجاد ثبات در تامین تسلیحات به اوکراین است. قدرت غرب در تامین سلاح برای اوکراین رو به کاهش است.

تحلیلگر پیشین پنتاگون در پاسخ به اینکه آیا کشورهای اروپایی به دنبال صلح هستند، افزود : قطعا که نیست. بخش صنعتی آلمان و فرانسه به دلیل تامین نشدن مواد اولیه با مشکلات زیادی روبرو هستند. از طرف دیگر وضعیت موجود کیفیت زندگی مردم اروپا را دچار مشکل کرده است. ما شاهد آن هستیم که کشور‌های غربی صحبتی درباره صلح نمی‌کنند. بسیاری از کشور‌های اروپایی خسته شده اند. فرانسه هم با مشکلات داخلی خود روبرو است. ما همچنین شاهد مشکلات داخلی زیادی در آمریکا هستیم. مردم کشور‌های غربی معتقدند که وضعیت موجود ناشی از دخالت کشورهایشان در اوکراین است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۲
فعلا که هر چی ساختن با تسلیحات عهد عتیق شوروی سابق نابود و بر فنا منهدم شده
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۱ تير ۱۴۰۲
اوکراین به محلی برای آزمایش تسلیحات ساخت غرب بدل شده است
اصلا برای آمریکا و اتحادیه اروپا اهمیتی نداره که اوکراین قربانی بشود نابود بشود ازبین برود اصلا برایشان مهم نیست.
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
برا آزمایش سلاحهای روسیه هم همینطور
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۲
روسیه فعلا همون سلاح های زمان شوروی استفاده می‌کنه که واقعا هم برابر نظر کارشناسان نظامی عملکرد خوبی داشته البته با کمی تحول و تغییر مطالعه کنی متوجه موضوع خواهی شد
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ تير ۱۴۰۲
خاک عالم بر سر زلنسکی دلقک ملت و کشور به باد ده!!!
بیچاره مردم اوکراین...
البته خود کرده ( انتخاب این عروسک خیمه شب بازی غرب) را تدبیر نیست...