رئیس جمهور اوکراین اذعان کرد که مسیر بسیار دشواری تا پیروزی و بازپسگیری مناطق ملحق شده به روسیه پیش رو دارند.

 ولودیمیر زلنسکی در جریان سفر خود به بلغارستان در نشستی با نمایندگان محافل سیاسی، مردم و رسانه‌های این کشور مدعی شد احتمال اینکه پیروزی نه در آینده دور بلکه به زودی اتفاق بیفتد، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتید پرس، وی با بیان اینکه نیرو‌های اوکراینی از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه سال گذشته حدود ۱۹۰۰ شهر و روستای سرزمین اوکراین را پس گرفته‌اند، گفت: با این وجود اوکراین هنوز باید مسیر بسیار دشواری را برای آزادسازی کل قلمر اشغال شده طی کند. ما توانسته‌ایم در درجه اول به لطف سلاح‌هایی که به دست می‌آوریم، مقیاس این جنگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم و این یک واقعیت است.

رئیس جمهور اوکراین با تاکید براینکه پیروزی اوکراین در جنگ واقعی است و ما واقعا به آن نیاز داریم، گفت: اما همه چیز به حمایت تسلیحاتی از کی‌یف، اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین اعطای کمک‌های مالی برای حفظ ثبات اوکراین بستگی دارد.

ولودیمیر زلنسکی به جمهوری چک رفته نیز سفر کرده و از رئیس جمهور این کشور خواست در نشست آتی ناتو موافقت با درخواست عضویت کی‌یف را مجدد مورد تاکید قرار دهد.

پتر پاول، رییس جمهور چک نیز گفته که به نفع کشورش و اوکراین است که به محض پایان جنگ، مذاکرات درباره عضویت در ناتو آغاز شود.

درهمین حال، نیکلای دنکوف، نخست‌وزیر بلغارستان گفت: «بلغارستان در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ثابت قدم است، زیرا ما متقاعد شده‌ایم که اوکراین مستقل و کلید امنیت یورو آتلانتیک در منطقه است.روسیه باید بدون قید و شرط از داخل مرز‌های شناخته‌شده بین‌المللی خود عقب‌نشینی کند و مسوولیت خود را بر عهده بگیرد.»

گفتنی است که پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در سال گذشته میلادی، رئیس جمهور اوکراین از ناتو خواست عضویت این کشور را بپذیرد، اما این درخواست تا کنون پذیرفته نشده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار