بنا بر اعلام یک مقام آمریکایی، رئیس سازمان سیا، اخیراً از اوکراین بازدید و در آنجا با مقامات اطلاعاتی و ولودیمیر زلنسکی، دیدار کرده است.

این سفر که در زمانش علنی نشد، در حالی انجام شد که نیرو‌های اوکراینی به ضد حمله خود که در ماه ژوئن در شرق و جنوب این کشور علیه نیرو‌های روسی آغاز شد، همچنان ادامه می‌دهند.

این مقام آمریکایی که خواست نامی از وی برده نشود، اعلام کرد برنز در این سفر بر تعهد آمریکا به تبادل اطلاعات برای کمک به اوکراین به منظور دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه تاکید کرد.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، نخستین منبعی که این سفر را فاش کرد، سران اوکراین طرح‌هایی را برای بازپس گیری مناطق در اختیار نیرو‌های روسیه و آغاز مذاکرات آتش بس تا پایان سال ارائه کردند. این روزنامه افزود سفر مقام آمریکایی به اوکراین در ماه ژوئن انجام شد.

به گفته این مقام آمریکایی، برنز «از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین که بیش از یک سال از آن می‌گذرد، به طور منظم به اوکراین سفر کرده است.»

این مقام آمریکایی گفت این سفر پیش از شورش ۲۴ ساعته‌ای که ۲۴ ژوئن که رهبری آن را رئیس گروه شبه نظامی روسی واگنر، یوگنی پریگوجین بر عهده داشت، انجام شد. وی خاطرنشان کرد این شورش، که به عنوان بدترین تهدید برای اقتدار کرملین در دهه‌های اخیر تلقی می‌شود، «موضوع بحث در این سفر نبود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار