سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش املاک مازاد گره گشای پروژه های ناتمام در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های ناتمام استان را به پایان برسانیم.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در کارگروه مولدسازی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است گفت: فضا‌های اداری فاقد توجیه اقتصادی از جنبه سرانه استاندارد یا ارزش منطقه‌ای و موقعیت جغرافیایی، دارایی‌هایی که بیش از یک سال راکد یا بدون استفاده باقی مانده باشند، دارایی‌هایی که با کاربری یا بهره برداری تجاری مسکونی اقامتی و مشابه آن و دارایی‌هایی که در سامانه جامع اموال دولتی (سادا) ثبت نشده باشند و ... مشمول اموال و املاک مازاد می‌شوند.

او با بیان اینکه ارزش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی را ۳۴۸ میلیارد تومان برآورد شده است افزود: تاکنون ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن به فروش رسیده و کل منابع آن هم به استان برگشت داده شده است.

ذاکریان در ادامه با طرح این سوال که تا چه زمانی دولتی‌ها اموال دولت را کتمان می‌کنند؟ گفت: از آن دسته، دستگاه‌های اجرایی که اموال و املاک مازاد در اختیار دارند می‌خواهیم هرچه زودتر، خود پیش قدم شوند و دارایی‌های مازاد خود را معرفی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی اموال و املاک خود را معرفی نکنند از طریق سامانه کشوری این اموال شناسایی و بدون اطلاع به دستگاه مربوطه، از طریق کشور این اموال به فروش خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: در خراسان جنوبی نزدیک به ۱۰۰ ملک و اموال مازاد شناسایی شدند که برای شناسایی سایر اموال و املاک هم در تلاشیم.

عباس زاده افزود: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های ناتمام استان را به پایان برسانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.