سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پروژه‌های عمرانی در مهربان

باحضور مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی سیل بند روستای دمیرچی و خانه بهداشت این روستا به بهره برداری رسید.

بخشدار بخش مهربان در آئین افتتاح سیل بند روستای دمیرچی گفت:این طرح از جمله طرح‌های مهم روستای است که در روستای دمیرچی اجرا شد و باتوجه به این خطر سیل و ایجاد خطر برای این روستا بود با احداث سیل بند در داخل روستا این مشکل برطرف شد.

ابراهیمی گفت:برای اجرای این طرح که با مشارکت خیر کشوری حاج کرامت اسدی بطول ۴۸۰متر و با اعتبار ۲میلیون تومان اجرا شد.

وی گفت:خانه بهداشت روستای دمیرچی در زمینی به مساحت ۹۵متر مربع و با هزینه ۹۰۰میلیون تومان توسط دانشگده علوم پزشکی سراب احداث و به بهره برداری رسید.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی هم در آئین افتتاح این پروژه‌ها گفت:در سال ۱۴۰۱اعتبارات دهیاری‌های استان ۵۰میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته صددرصد افزایش یافته است.

اسکندری گفت:در جهت رونق و اقتصاد روستایی طرح ایجاد بازارچه‌های روستایی در کشور اجرا شده است و در استان ما هم این طرح ایجاد می‌شود که هدف آن پویایی اقتصاد روستا‌ها است.

وی در ادامه گفت:ورود خیرین در حل مشکلات روستا‌ها موجب شده است که مشکلات روستا‌ها توسط خیرین حل شود ودر بخش مهربان این امر به عین مشاهده می‌شود.

فرماندار شهرستان سراب هم در این آئین گفت:۲۳کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان و بخش مهربان امسال احداث می‌شود که ورود خیرین برای اجرای آن از نکات مهم است.

جهانی گفت:احداث جاده روستای چهرق به روستای دمیرچی با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال که با مشارکت خیر بزرگوار حاج کرامت اسدی در حال احداث است.

وی در ادامه گفت:باتوجه به اینکه بافت روستای دمیرچی از جنس خشتی و غیر مقاوم است و در حوادث طبیعی مشکل ساز است در صورت آمادگی اهالی روستا، آماده مقاوم سازی مساکن روستای این روستا هستیم تا خدای نکرده در حوادث طبیعی از جمله زلزله شاهد حوادث تلخ نباشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.