مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان گفت: در سال گذشته حدود ۱۸میلیارد تومان برای نگهداری موقوفه‌ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفه در استان پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان برای نخستین بار در استان هزینه نگهداری موقوفه‌ها شده و قریب به ۱۳ میلیارد تومان نیز در راستای اجرای مدیریت واقف‌ها هزینه شد.

او افزود: بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه‌های اوقاف در سال گذشته در امر نگهداری، ترمیم و کار‌های عمرانی درمساجد استان کردستان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته قریب به ۲ میلیارد تومان در راستای کمک به روحانیون و طلاب استان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۳۰ هزار سبد مواد غذایی به ارزش هر سبد یک میلیون تومان بین روحانیون توزیع شده است.

او با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار در شهرستان‌های سقز، بانه، سنندج و قروه جهیزیه برای نوعروسان تهیه شد، عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال نیز تعدادی چرخ خیاطی صنعتی را خریداری کرده و مرحله نخست آن در این ماه مبارک رمضان، در شهرستان مریوان اجرا خواهد شد.

کاروند تصریح کرد: هرآنچه که در توان داشته‌ایم برای بهبود معیشت مردم انجام داده‌ایم، اما هنوز جای کار مانده و باید تلاشمان را چند برابر کنیم.

او اظهار کرد: به دلیل اینکه بیشتر مساجد موقوفه هستند سعی کرده‌ایم زمین کشاورزی مساجد را اجاره ندهیم و برای بهره‌وری بیشتر، زمین‌ها را در اختیار افرادی که در مزایده برنده شدند گذاشته‌ایم تا اشتغال و درآمد بیشتری ایجاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان سخنان خود یاد آورشد: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات استان کردستان گرفته شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.