سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم‌های سرمایشی عامل ۳۰درصدی ناترازی برق در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌شرقی علت ۳۰ درصد ناترازی برق در استان راسیستم‌های سرمایشی عنوان کرد.

فرج نیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حوزه تولید ۱۲هزار ناترازی داشتیم گفت:بخشی قابل توجهی از این ۱۲هزار مگاوات در حوزه غیرمولد صرف شده و۳۰ درصد این ناترازی نیز در حوزه سیستم‌های سرمایشی بود که در کلان‌شهر‌ها این میزان تا ۴۰ درصد نیز می‌رسد.

وی افزود:بخش دیگری از این ناترازی به خاطر رفاه حال مردم است که یک موضوع طبیعی است، اما یک بخش دیگر می‌تواند با یک سری سیاست‌ها مدیریت شود تا در حوزه مولد که کاملا به تولید و صنعت کشور برمی‌گردد، اطلاق شود.

وی تلفات شرکت توزیع برق استان را در پایان سال گذشته ۹.۱۶ عنوان کرد وگفت: این رقم در سال ۹۳ در حدود ۱۳.۹۶ درصد شده بودو برای رسیدن به این عدد میزان اعتبارات در سطح استان نزدیک یک هزار میلیارد تومان در دو سال اخیر بوده است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با تاکید بر وجود ناترازی‌ها و تلاش و برنامه‌ریزی شرکت توانیر برای عبور موفق از این کمبود انرژی گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰۰ اقدام طراحی و اجرا شد که در حال حاضر تعداد طرح‌ها به ۱۴۰ رسیده است.

وی خواستار صرفه جویی در مصرف برق شد و افزود:با آمدن فصل تابستان پیک بار برق نیز شروع می‌شود با کمی مدیرت در کار‌ها می‌شود جلوی قطعی برق را در استان گرفت و یا به حداقل رساند.

فرج نیا مصرف برق صنعت استان را ۳۰درصد عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۲۹ تا ۳۰ درصد مصرف برق نیز در حوزه مسکونی، نزدیک ۲۴ درصد مصرف برق استان نیز در حوزه کشاورزی و بقیه درصد نیز در حوزه عمومی و اداری است.

وی بیان کرد:جمع بخش مولد برق استان نیز ۳۰ درصد برای صنعت و ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی است وبه عبارت دیگر ۵۴ درصد برق استان در حوزه مولد و تولید است و این یک افتخار بزرگی است، زیرا جزو معدود استان‌هایی هستیم که بالای ۵۰ درصد مصرف انرژی استان در حوزه تولید است ودر تلاش هستیم تا این عدد رادر این حوزه به ۷۰ درصد برسانیم.

وی افزود :می‌شود با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سبد انرژی استان را به ۷۰ درصد برسانیم چراکه این استان یک استان صنعتی و کشاورزی و چهار فصل است.

فرج‌نیا خط قرمز شرکت توانیر را عدم خاموشی عنوان کرد و گفت: برای اینکه شرمنده بخش تولید و صنعت نشویم یک طرح خاموشی نصفه روزه در هفته را اجرا می‌کنیم که خروجی این طرح عدد ۶.۵ درصد رشد مصرف در حوزه صنعت را نشان می‌دهد که سعی شده است تا این آسیب به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت نیروی برق استان به خاموشی‌ها در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی نیز برای هر چهار ساعت در روز خاموشی، ۲۰ ساعت مصرف رایگان پیش‌بینی شده است.

وی بیشترین تلفات در حوزه کشاورزی عنوان کرد وگفت: سال گذشته ۴ درصد مصرف حوزه آب استان در حوزه کشاورزی بهبود یافته است.

برچسب ها: مصرف برق ، صرفه جویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.