معاون بهره برداری شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: به دلیل رعایت نکردن مصوبه هئیت دولت و افزایش مصرف، برق ۲۲۰ مرکز پر مصرف در استان تهران قطع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصوری، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق تهران بزرگ در برنامه پیگیری شبکه خبر با بیان اینکه پیش بینی می‌شد که بعد از تعطیلات چند روزه تهران امروز مصرف برق بیشتری را داشته باشیم، گفت: بر اساس مصوبه دولت در الزام کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، بازدید‌هایی را از ادارات داشتیم.

او ادامه داد: امروز ۲۲۰ سازمان و اداراتی که این مصوبه را اجرا نکرده بودند، مشمول قطع برق شدند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه با توجه به پایداری گرمای هوا در کشور و افزایش مصرف برق و مخصوصا امروز بعد از چند روز تعطیلی دوباره ادارات وسازمان‌ها بازگشایی پیش بینی می‌شد که مصرف برق شهر تهران امروز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، افزود: در همین راستا ما سعی کرده ایم این مصرف را کنترل کنیم.

منصوری بیان کرد: برای پایداری مصرف مشترکین خانگی ها، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی و اینکه با مشکل قطعی برق مواجه نشوند و برق آن‌ها را تامین برق کنیم، سعی کرده ایم از تمامی ظرفیت‌های در این بخش استفاده کنیم.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از مصوبات هیئت وزیران مبنی بر الزام ادارات برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته بوده است، افزود: با بازدید‌هایی که کارشناسان داشته و بررسی مصرف آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او اظهار کرد: پایش به صورت برخط بوده و امروز ۲۲۰ سازمان و اداره که این مصوبه اجرا نکرده بودند مشمول قطعی برق شدند و با این اقدامات وضعیت برق در شهر تهران پایدار‌تر شده است.

منصوری با بیان اینکه برق تمامی این ۲۲۰ مرکز قطع شده است، افزود: این ۲۲۰ مرکز شامل وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ دولتی و دستگاه‌های اداری می شد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق تهران بزرگ توضیح داد: با قطع برق این ۲۲۰ مرکز حدود ۱۰۰ مگاوات که معادل برق ۱۰۰ هزار مشترک خانگی در تهران می‌شود صرفه جویی شد.

او بیان کرد: بسیاری از مراکز و سازمان‌ها همکاری موثری داشته و تعدادی زیادی از سازمان‌ها در این حوزه برای صرفه جویی در مصرف برق همکاری بسیار خوبی داشته اند.

او یادآور شد: استفاده از مولد‌های خود مشترکین تجاری و موثر در صرفه جویی مصرف برق امیدواریم بتوانیم وضعیت پایداری را برای همه مشترکان برق کشور با توجه تشدید گرما ایجاد کنیم.

منصوری افزود: امیدواریم همکاری تمامی دستگاه‌ها و ادارات دولتی برای صرفه جویی در مصرف برق همچنان ادامه داشته باشد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف برق ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار