علیزاده با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: با توجه به کاهش دما در شرایط فعلی مدیریت در مصرف سوخت برای پایداری شبکه برق الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید علیزاده، مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بااشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: با توجه به کاهش دما در شرایط فعلی، کاهش و مدیریت در مصرف سوخت برای پایداری شبکه برق الزامی است.

او افزود: فعالیت نیروگاه‌ها با تامین سوخت امکان‌پذیر است بنابراین برای تامین برق پایدار، نیروگاه‌ها باید متناسب با نیاز شبکه تولید داشته باشند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: افزایش مصرف برق از طرف مشترکان به معنای تولید بیشتر نیروگاه‌ها است و با توجه به این امر و برودت هوا، افزایش مصرف سوخت خانگی باعث اختلال در سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها و تولید برق خواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: تعدیل لامپ‌های روشنایی معابر و خاموش نمودن روشنایی پارک‌ها و فضا‌های سبز در ساعات ممنوعیت تردد، کاهش روشنایی کمربندی‌ها و جاده‌ها با هماهنگی و همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین اقدامات تشویقی ویژه مشترکان صنعتی، بدون این که به تولید آنان لطمه وارد شود، از جمله اقدامات شرکت توزیع برق شمال استان برای مدیریت مصرف برق به شمار می‌رود.

او گفت: می‌توان با تعدیل روشنایی معابر بلوار‌های شهری و برون شهری و همچنین کنترل روشنایی پارک‌ها و میادین و ادارات گام مؤثری در کاهش مصرف انرژی و گذر ازپیک بار زمستان برداشت.

علیزاده با تأکید بر کنترل برق‌های غیرمجاز و رمز ارز‌ها گفت: با مشارکت و همکاری مشترکان صنعتی می‌توانیم بدون هیچ مشکلی در تأمین گاز و برق روز‌های سرد سال را پشت سر بگذاریم.

او با اشاره به این که اقدامات تشویقی ویژه مشترکان صنعتی برای زمستان هم پیش بینی شده است تا به نحوی شایسته در مصرف گاز و برق صرفه جویی و مدیریت شود افزود: به منظور مدیریت مصرف بهینه‌ی انرژی و رصد فعالیت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، با همکاری سازمان بسیج کارمندان استان و استفاده از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف و پیک بار زمستان به صورت مداوم کنترل می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار