سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

زنان و مادران تمدن ساز هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زنان و مادران تمدن ساز هستند و فرزندی که تربیت می‌کنند، می‌تواند جامعه را متحول نماید.

 روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه مرز آبی و خاکی استان بیان داشت:  این استان‌ با دیگر استانهای کشور به دلایل داشتن مرزهای طولانی آبی و خاکی، پتانسیل‌های فراوان در زمینه‌های مختلف، جوانترین استان کشور، رشد جمعیتی و  از سویی وجود برخی مسائل و مشکلات، متفاوت است.

محمدکرمی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای نهاد خانواده اذعان کرد: مادر اساس یک خانواده است که نقش‌های مهم مدیریت، اقتصاد و تربیت فرزندان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر خانواده؛ آموزش و پرورش نیز نقش مهمی در جوامع دارد اگر برنامه‌ریزی مناسبی در آموزش و پرورش انجام شود، در دانشگاهها با مشکلات مواجه نخواهیم شد.
 
استاندار با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در سطح استان بیان داشت: خانواده زندانیان یا کسانی که به هر نحوی جان خود را از دست دادند، هیچ گناهی ندارند و باید به این خانواده‌ها رسیدگی شود، تا مادر خانواده دغدغه‌ای برای نحوه بزرگتر نمودن کودکانش را نداشته باشد.

 کرمی اذعان کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان  در روستاها زندگی می‌کنند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بانوان روستایی در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم، تا از افزایش برخی مشکلات اجتماعی پیشگیری شود.

وی افزود: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق  از افراد و اینکه چند نفر در معرض آسیب قرار دارند، می‌تواند بر انجام روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

 استاندار بر هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای همفکری و اقدام مشترک بخصوص در نظام تربیتی بین مدارس و خانواده تاکید کرد.

کرمی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن ها می‌باشد.

وی در ادامه افزود: اسلام و قرآن شامل مبانی نظری قوی است، و اگر قرآن را در جامعه توسعه بدهیم بر دشمنان پیروز خواهیم شد.
  
در ادامه این نشست خانم سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته اظهار داشت: مشکلات مطرح شده در این بازدیدها قابل لمس بود و مردم استان سیستان بلوچستان به معنای واقعی کلمه مردم نجیب و ولایتمداری هستند.

وی اذعان کرد: دغدغه‌ها و دردهای مسئولان استانی از مسائل و مشکلات موجود مشترک است و این می تواند مهمترین کلید حل مشکلات باشد. 

وی خاطر نشان کرد: باید نگاه ویژه‌‌ای به استان سیستان و بلوچستان شود.

 این مقام مسئول تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به معادن غنی و سرمایه‌های سرشاری که دارد، نه تنها باید عامل پیشرفت استان باشد بلکه باید عاملی برای پیشرفت کشور گردد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان دروازه تمدن فرهنگی ایران است، بیان داشت: به لحاظ امنیتی با وجود مرزبانان غیور و سلحشور، مردمانی وفادار در کنار جمهوری اسلامی و انقلاب شان هستند، که اینها همه ارزش‌ و فضیلت‌ است که می طلبد مسئولان نظام در جهت توسعه این استان تلاش مضاعفی داشته باشند.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.