دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی و بازرس استانداری سیستان و بلوچستان گفت: گفت و شنود با جوانان در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی و در مجموعه‌های کارآفرینی صاحب سبک و ایده هستند که در امید آفرینی به این عزیزان نقش بسزایی دارد.

حسنعلی نوری  در نشست گفت و شنود با جوانان چابهار گفت: گفت و شنود با جوانان با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های شاخص در بحث جوانی جمعیت است قطعا تشکیل جلساتی از این دست بین مسوولان دستگاه‌ها و جوانانی که پویا و فعال هستند خیلی موثر است.

وی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در تحول آفرینی در فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی که جوانان را به عنوان موتور پیشران معرفی کرده اند و با توجه به مسأله‌های مختلف و پیچیده استان اعم از کم آبی، خشکسالی، ریزگرد‌ها و بیکاری افزود: باید از نیرو‌های جوان تازه نفس و خوش فکر انقلابی و جهادی برای رفع این مشکلات استفاده کرد.

دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی و بازرس استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای اینکه مسوولان ما در مسیر برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌دهند بتوانند از ایده‌های جوانان بهره بهتری بگیرند و نسبت به تخصیص اعتبارات دولتی با برنامه درست و کارساز فعالیت‌های مثمر ثمری را انجام بدهند در جلسات گفت و شنود با جوانان به رصد عمیق‌تری از میدان می‌توانیم برسیم و بر اساس اینکه جوانان خودشان در میدان حضور دارند این‌ها همه دستاورد‌های است که در این قبیل جلسات می‌تواند هم برای مسوولان راهگشا باشد.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های اجاره منزل در سطح استان به دنبال دریافت متمم اجاره‌های خانه جوان در سطح استان هستیم.

پوریا خواجه درگی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشریح سند ملی «روایت پیشرفت» مصوب شورای عالی جوانان کشور اظهارداشت: با توجه به تصویب اقدامات اجرایی این سند در ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندا، دستگاه‌ها موظف هستند برنامه ریزی لازم برای اجرای «اردو‌های راهیان پیشرفت»، «رویداد‌های پیشرفت» و «تولیدات رسانه‌ای و مکتوب حوزه پیشرفت» را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

برگزاری راهیان پیشرفت به نقاط موفق استان سیستان و بلوچستان از جمله پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه، معادن، کارخانجات، حوزه‌های پزشکی ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان، برگزاری جلسات گفت و شنود جوانان با مسوولان استانی و شهرستانی در محل خانه جوان چابهار، راه اندازی کارگاه‌های توانمند سازی ویژه اوقات فراغت در حوزه‌های مختلف از جمله مهارت آموزی اشتغال پذیری، مطالبه گری عدالت محور، سواد رسانه‌ای و تولید محتوا از مهمترین مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان چابهار بود.

لازم به ذکر است؛ در این نشست تعدادی از ادارات به بیان نقطه نظرات و گزارش فعالیت‌های خود پیرامون اوقات فراغت پرداختند.

همچنین برخی از دبیران سازمان‌های مردم نهاد و جوانان ضمن بیان برخی مشکلات، راه حل‌هایی را برای بهبود برنامه‌های اوقات فراغت ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار