مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.

زهرا ابراهیمی  از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با مرکز توسعه اقتصادی زنان به منظور حضور بانوان هنرمند استان در عرصه کسب و کار ملی و بین المللی در حاشیه همایش ساحل نشینان چابهار خبر داد.

وی گفت:صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جدا از زیبایی و کاربردهایش، بستر مناسب اشتغال و کارآفرینی است. وی بیان کرد: بسیاری از زنان در سیستان و بلوچستان بویژه در جوامع محلی روستایی از تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی امرار معاش می‌کنند و بسیاری از فعالان اقتصادی و اجتماعی نیز در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تنوع و کیفیت صنایع‌دستی به ویژه سوزن دوزی زنان این استان همواره مورد توجه و شهره هنردوستان بوده و مشتریان خاص خود را در بازارهای داخلی و خارجی داشته و دارد، گفت: به منظور رونق کسب و کار بانوان هنرمند فعال در حوزه سوزن دوزی استان تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر بانوان و خانواده استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مرکز توسعه اقتصادی زنان منعقد که بر مبنای آن علاوه بر محورهای همکاری مختلف هر ساله نمایشگاهی از آثار هنرمندان بانوی استان در چابهار و با حضور اعضای اتحادیه تولید پوشاک کشور برای استفاده از هنر بانوان استان در صنعت پوشاک و مد برگزار و هنر دست این بانوان متناسب‌بودن با نیازهای روز و ایجاد فرصت بهتر برای فروش مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این اقدام با هدف استفاده از ظرفیت های بومی و ارتقای این ظرفیت‌ها برای ورود به بازارهای جهانی، راه اندازی پیشران مورد نیاز در عرصه صنایع دستی و ارتقای جایگاه و سهم استان در حوزه صنایع دستی با رویکرد فناورانه مورد توجه دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار