سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی استان است، گفت : در کنار تولید محصولات با کیفیت کشاورزی باید صنایع فرآوری هم راه‌اندازی شود و از این طریق شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در همایش روز مزرعه در همایش ملی نخود در روستای مرادآباد روانسر گفت : یک سوم نخود کشور در کرمانشاه تولید می‌شود و استان ما هم در وسعت و هم در میزان برداشت در کشور مقام اول را دارد و مشابه این جایگاه در محصولاتی مانند گندم و چغندر قند هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز راه بسیاری تا استفاده کامل از ظرفیت‌های کشاورزی دیم و آبی استان به صورت کامل داریم و باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات کشاورزی باشیم.

صحرایی تاکید کرد: در کنار تولید با کیفیت باید صنایع فرآوری هم راه اندازی شود و از این طریق شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: باید علم روز دنیا در حوزه کاشت، داشت و برداشت به کار گرفته شود تا زحمات کشاورزان بیش از پیش به بار بنشیند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در این ایام شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در استان هستیم که همایش روز ملی نخود یکی از آن برنامه‌ها است.

استاندار کرمانشاه: ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی استان است

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مملو از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوب برای رونق تولید و اقتصاد است در ادامه عنوان کرد: امروز این جشنواره زیبا به مناسبت پاسداشت جایگاه محصول نخود به عنوان یکی از آن ظرفیت‌های ممتاز کرمانشاه برگزار شده است.

صحرایی اضافه کرد: این کشتزار‌های زیبا و تولید مناسب و با کیفیت نتیجه تلاش‌های کشاورزان و فعالان توانمند این حوزه است.

وی کشاورزی را از جمله شغل‌هایی توصیف کرد که با موهبت الهی در یک ارتباط نزدیک است و در ادامه گفت: این عزیزان از خداوند روزی می‌گیرند و لحظه به لحظه زندگی‌شان با یاد و لطف خدا می‌گذرد و این بسیار زیباست .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.