سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویر احمد

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پارسال ۲۳۱ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

عابد محمدی گفت: کهگیلویه و بویر احمد با افزایش ۲۳ درصدی تصادفات رتبه ۱۲ کشور را دارد این در حالی است که به لحاظ مساحت در رتبه ۳۰ کشور قراردارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کمربندی یاسوج با ۱۸ فوتی در ۱۴ کیلومتر راه حادثه خیزترین جاده کهگیلویه و بویراحمد است افزود: جاده‌های یاسوج- اصفهان با ۴۱ فوتی و گچساران- بابامیدان با ۲۵ فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محمدی با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز مدیریت و کنترل جاده‌ها ۱۱ نقطه در استان وجود داشت که همه این نقاط اصلاح شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس شورای ایمنی راه‌های استان هم گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های آماری و افزایش تصادفات وجود نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان فراتر از آمار راهداری و حمل و ونقل جاده‌ای است.

عیسی شهامت افزود: براساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی و با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها حمل مواد معدنی از جمله شن و ماسه صرفا باید توسط کامیون‌ها و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز صورت گیرد.

شهامت اضافه کرد: راه اندازی دفتر صدور بارنامه در خروجی معادن و کارخانجات شن و ماسه الزامی است و کامیون‌ها حمل مواد معدنی بدون بارنامه توقیف می‌شوند.

در این نشست مقرر شد براساس قانون ۲۵ درصد بهره مالکانه دولتی حاصل از فروش معادن به حساب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تعریض تعمیر و ایمن سازی جاده‌ها واریز شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.