افزایش ۴ برابری تصادفات هنگام استفاده از تلفن همراه/ ارسال پیام کوتاه، احتمال تصادف را ۲۳ برابر بیشتر می کند

فرمانده انتظامی لارستان گفت: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان هنگام استفاده از تلفن همراه تا ۴ برابر بیشتر می‌شود.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: حواس پرتی راننده در زمان استفاده از تلفن همراه باعث کاهش تمرکز او شده و تنها حدود ۶۰ درصد مغز درگیر رانندگی خواهد بود.

او ادامه داد: تحقیقات نشان داده احتمال تصادف رانندگان در هنگام استفاده از تلفن همراه تا ۴ برابر بیشتر می شود و در بررسی و ریشه یابی علل حوادث رانندگی و حتی برخی اختلالات ترافیکی در سطح شهر‌ها که بیشتر به صورت بی توجهی به جلو و اطراف، تغییر مسیر‌های ناگهانی و حتی رعایت نکردن حق تقدم است ریشه در انجام اعمال مخاطره آمیز مثل صحبت کردن با تلفن همراه دارد.

سرهنگ یوسفی افزود: استفاده از هندزفری و هندست، کابل رابط تلفن همراه و بلوتوث به جای آزاد بودن دست‌ها مشکل را حل نمیکند بلکه صحبت و مکالمه با تلفن همراه انحراف ذهنی برای راننده بوجود آورده و مغز و ذهن او را به عنوان مرکز فرماندهی انسان درگیر می‌کند.

فرمانده انتظامی لارستان یادآوری کرد: ارسال پیام کوتاه در هنگام رانندگی نیز احتمال تصادف را تا ۲۳ برابر افزایش میدهد؛ بنابراین به طورکلی هر عملی که باعث بی توجهی کامل و حواس پرتی و پریشانی و اضطراب و تمرکز فکری راننده شود ممنوع است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تبعات بعضی اشتباهات انسانی تنها شامل حال خود فرد نمی‌شود بلکه گریبانگیر دیگران نیز شده و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد، افزود: از رانندگان خودرو‌های شخصی و عمومی در سطح شهر درخواست می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی از بروز حوادث ناگوار برای خود و سایرین پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار