سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه سوریه برای شرکت در نشست اتحادیه عرب وارد عربستان شد

فیصل المقداد وارد عربستان شد و بر ضرورت همکاری کشور‌های عربی برای رویارویی با چالش‌های منطقه تاکید کرد.

یک هیئت رسمی سوری عصر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» جده شد تا در دیدار‌های مقدماتی نشست سران کشور‌های عربی که قرار است چهار روز دیگر برگزار شود، شرکت کند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که «هیأت سوری شامل فیصل المقداد، وزیر امور خارجه؛ بوتروس الحلاق، وزیر اطلاعات؛ ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه و جمال نجیب، مدیر دفتر وزیر خارجه در این هیئت حضور داشتند.

المقداد، وزیر امور خارجه سوریه ضمن آرزوی موفقیت در نشست سران اتحادیه عرب گفت: «ما اینجا هستیم تا با برادران عرب خود برای مقابله با چالش‌هایی که همه ما در معرض آن هستیم، همکاری کنیم». 

وی تاکید کرد: «این فرصت جدیدی برای ما است تا به برادران عرب خود بگوییم که ما به گذشته نگاه نمی‌کنیم، بلکه به آینده نگاه می‌کنیم. چالش‌های زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بحث کنیم و نیرو‌های عرب را برای مقابله با آن‌ها بسیج کنیم».

گفتنی است، چهارشنبه عربستان رسما از سوریه برای حضور در نشست اتحادیه عرب دعوت کرد. کمی بعد، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر عربستان در اردن دعوتنامه را به اسد تحویل داده است. پیش از این وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرده بود که دمشق تصمیم گرفته است کار نمایندگی دیپلماتیک خود در عربستان را از سر بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.