حضور هیئت سوری در نشست مقدماتی اتحادیه عرب

پس از سال‌ها غیبت هیئت سوریه در نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب حاضر شد.

فعالیت‌های مقامات ارشد نشست مقدماتی شورای اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب که قرار است در ۱۹ می‌ در عربستان سعودی برگزار شود، با حضور هیئت سوری در شهر جده آغاز شد.

به گزارش سانا، هیئت سوری با حضور رانیا احمد، معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی در امور بین‌الملل به این نشست ها آمده است.

تعدادی از هیئت‌های شرکت کننده در سخنرانی خود از از سرگیری حضور سوریه در این نشست‌ها استقبال کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به هیئت‌های عربستان سعودی، لیبی، عراق و نمایندگان مراکش، عمان، دستیار دبیرکل در امور اقتصادی در دبیرخانه عمومی کشور‌های عربی اشاره کرد.

رانیا احمد، رئیس هیئت سوری در سخنانی از کشور‌های عربی که برای کاهش پیامد‌های فاجعه زلزله به مردم سوریه کمک کردند، قدردانی و تشکر کرد.

احمد گفت: «سوریه اهمیت زیادی برای بازگشت آوارگان جنگ به خانه‌ها و شهر‌های خود قائل است که مستلزم فعال‌سازی جنبش‌های اقتصادی در مناطق آن‌ها از طریق تشویق ایجاد پروژه‌های کوچک و متوسط در بخش‌های مختلف است».

احمد خواستار حذف اقدامات تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای در تجارت داخلی شد تا نقش «منطقه بزرگ تجارت آزاد عربی» (GAFTA) در توسعه اقتصادی عرب تقویت شود.

این نشست همچنین شامل یک جلسه غیرعلنی بود که طی آن پیش نویس دستور کار و تعدادی از طرح‌های پیش نویس تصمیمات اقتصادی کشور‌های عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

رانیا احمد، معاون وزیر اقتصاد پس از این دیدار در بیانیه‌ای به سانا بر اهمیت مشارکت هیئت سوری تاکید و خاطرنشان کرد: تحولات و جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تبادل نظر و ضرورت مشارکت در تصمیم گیری‌ها صورت گرفت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دولت سوریه مردمش باید همیشه یادشون بمونه دولت هایی که در در زمان سختی کی دوست کی دشمن بوده
آخرین اخبار