ایمن سوسان:

فضای نشست‌های مقدماتی اجلاس جده، مثبت است

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد اجلاس جده آغاز مرحله جدیدی خواهد بود و فضای نشست‌های مقدماتی آن مثبت و دلگرم کننده است.

«أیمن سوسان» در گفتگو با روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» گفت: برگزاری اجلاس سران عرب در عربستان سعودی با جایگاه برجسته و سیاست‌ها میانه آن امری بدیهی و واضح است.

وی در حاشیه دیدار‌های مقدماتی نشست وزیران امور خارجه که امروز (چهارشنبه) در جده برگزار می‌شود گفت همه امیدوارند که اجلاس جده آغازگر مرحله جدیدی باشد. اهمیت برگزاری این اجلاس به‌گونه‌ای است که نمی‌توان بدان پرداخت، زیرا کاملاً بدیهی و واضح است. با توجه به پایگاه و جایگاه عربستان و سیاست‌های میانه‌ای که دارد همه امیدوارند که اجلاس جده آغازگر مرحله جدیدی باشد و فضایی که همه در آن هستند فضای مثبت  و دلگرم کننده است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد همه تلاش می‌کنند تا بتوانیم سال‌های سختی را پشت سربگذاریم که کشور‌های عربی در آنچه که وی «جهنم عربی» نامید در آن به سر بردند و این وضعیت، دل همه را خون کرد تا اینکه به مرحله جدیدی برسیم که تفاهم، گفتگو، ارتباط و احترام متقابل، مداخله نکردن در امور یکدیگر و تأکید بر منافع بر آن حاکم باشد.

ایمن سوسان افزود: ما باید این درک را داشته باشیم که ما عرب‌ها آنچه برای یکی از ما اتفاق می‌افتد برای دیگران نیز اتفاق خواهد افتاد. خیری که به ما می‌رسد خیر برای دیگران است و شری که با آن مواجه شویم شر برای دیگر نیز خواهد بود.

برچسب ها: سوریه ، عربستان ، نشست جده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار