سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۰ درصدی وام مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

تسهیلات اختصاص یافته به مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی امسال در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی کمیته اشتغال استان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، گفت: امسال این تسهیلات به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: سقف این تسهیلات برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی آن تا حدود چهار میلیارد تومان است. 

وی همچنین با بیان اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تا تیر ماه امسال تمدید شده است، گفت: تاکنون ۳۵ درصد این تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است و دستگاه‌ها و بانک‌ها تا ۲ ماه فرصت دارند که ۶۵ درصد باقیمانده را پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به تعهد ایجاد اشتغال ۴۷ هزار و ۱۶۵ در سالجاری در استان اشاره کرد و از ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور خبر داد و افزود: تاکنون ۹ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان در این سامانه بارگذاری و سال گذشته ۷۱۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

فتحی، تحقق پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر را در ۱۳ ماه گذشته حدود ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: ۸۴۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی و بازپرداخت تسهیلات در این زمینه به روستاییان و عشایر پرداخت شد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های عامل در استان، اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات اشتغال خودداری می‌کنند و برای این اقدام خود بهانه‌های مختلفی دارند که مورد قبول نیست.

کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به عقب‌ماندگی برخی بانک‌ها و دستگاه‌های استان در جذب تسهیلات اشتغال، گفت: روند اقدامات و پیشرفت استان در سال جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت و هر کسی که احساس می‌کند نمی‌تواند با این شتاب حرکت کند بهتر است از قطار پیشرفت پیاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.