سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش سوزی گسترده در مزارع و باغستان های گچساران مهار شد

مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست گچساران گفت: آتش سوزی در باغستان های روستای ماهور باشت و مزارع منطقه سرابننیز از توابع این شهرستان مهار شد.

داود حبیبی گفت با تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و سایر امدادگران اداری و مردمی در گچساران آتش سوزی ها پیش از رسیدن به جنگل های منطقه حفاظت شده خامی، مهار شد.

وی ادامه داد: در این حوادث که به صورت همزمان پیش از ظهر امروز آغاز شده بود، چندین هکتار گندمزار و مساحتی از باغات منطقه طعمه حریق شد.

به گفته مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست گچساران، علت حریق و میزان مساحت مزارع و باغستان های خسارت دیده هنوز مشخص نیست.

حبیبی ادامه داد: در زمان حاضر کارشناسان در حال پایش مناطق محل آتش سوزی برای پیشگیری از فوران دوباره آتش هستند و پس از مهار کامل آتش، نسبت به علت حریق و میزان خسارت ها وارد عمل خواهند شد.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی در گچساران، یادآور شد: هرگونه بی احتیاطی و اقدام نسنجیده جزیی می‌تواند به تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان و از دست رفتن حاصل دسترنج چند ماهه آنان منجر ‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه برخی آتش سوزی مزارع به علت آتش زدن کاه و کلش است، به کشاورزان توصیه کرد تا در این موقع از فصل سال از انجام این اقدام خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.