مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ هکتار از اراضی ملی در مناطق سپیدار ، مله شوره و دشتروم در شهرستان بویراحمد رفع تصرف شد.

 سعید جاوید بخت افزود: افرادی بدون در نظر گرفتن اصل ۴۵ قانون اساسی و رعایت مواد ۱ و ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تخریب و تصرف ۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی در مناطق سپیدار ، مله شوره و دشتروم شهرستان بویراحمد اقدام کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه اراضی تصرف شده با توجه به موقعیت مکانی از ارزش بالایی برخوردار است، ادامه داد: به استناد تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان بویراحمد این اراضی رفع تصرف شد.

او با اشاره به اینکه گشت‌زنی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر ادامه دارد، یادآور شد: ماموران حفاظت از منابع طبیعی استان کمترین تصرفات را با جدیت دنبال و با متخلفان در چارچوب قوانین و مقررات قاطعانه برخورد می‌کنند.

جاوید بخت مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را موثر دانست و گفت: یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل هم آماده دریافت و بررسی هرگونه اخبار درخصوص تخریب و تصرف اراضی ملی است.

جاویدبخت افزود: انتظار می‌رود مردم در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.