سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویکرد دستگاه قضایی اعتمادسازی، واقعیت گرایی و عدالت محوری است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر لزوم همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت برای دفاع و صیانت از سلامت و امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین کثیرلو در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان بر لزوم همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت برای دفاع و صیانت از سلامت و امنیت غذایی جامعه تاکید کرد و گفت:رویکرد دستگاه قضایی اعتماد سازی، واقعیت گرایی و عدالت محوری است.

او افزود:امروز سلامت و تامین امنیت غذایی مهمترین مسئله جامعه است و سلامت مردم که نشات گرفته از سلامت غذایی است برای ما بسیار مهم است و همه دستگاه‌های حوزه سلامت در این راستا تعهد و مسئولیت دارند.

رئیس دستگاه قضایی استان اردبیل با تاکید بر اینکه مسئولیت نهاد‌های مسئول و متولی در این حوزه سنگین است خاطرنشان کرد:با حمایت‌های لازم قضایی در راستای ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه هر نوع اقدام قضایی که لازم باشد انجام می‌دهیم و هیچ اغماض و چشم پوشی را در این حوزه نمی‌پذیریم.

حجت الاسلام کثیرلو بر لزوم پرهیز دستگاه‌های  اداری و اجرایی حوزه سلامت از مصلحت اندیشی‌های اداری و انجام بهینه رسالت اجرایی خود در خدمت به مردم تاکید کرد و با اشاره به معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی شهرستان‌ها و محور‌های مواصلاتی استان گفت:در سال‌های اخیر با همکاری و هم افزایی بین بخشی کار‌های خوبی در این راستا انجام شده است لیکن کافی نبوده و جدیت و تلاش مضاعف لازم است تا این معضل به کلی برطرف شود.

او با تاکید بر اینکه چنین نشست‌ها و جلسات مشترک حوزه سلامت با حضور دستگاه قضایی و دستگاه‌های متولی به طور منظم برگزار شود افزود:مدیران دستگاه‌های حوزه سلامت باید بدون رفع مسئولیت و با جدیت وارد عمل شوند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:در حال حاضر تعامل و همکاری خوبی بین تشکیلات قضایی با دستگاه‌های اجرایی حاکم است، اما توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی قبل از ارجاع پرونده‌های تخلف به مراجع قضایی به وظیفه قانونی خود به طور کامل عمل نمایند.

حجت الاسلام کثیرلو در عین حال در راستای صدور دستور همکاری به کلیه شعب تشکیلات قضایی در شهرستان‌ها جهت همکاری با دستگاه‌های حوزه سلامت از جمله دامپزشکی قول مساعد داد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز وظایف تخصصی اداره کل دامپزشکی استان را در حوزه‌های مختلف مبارزه با بیماری‌های مختلف دام و طیور و بیماری‌های مشترک؛ نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و نقش دامپزشکی در اقتصاد بین الملل و تجارت جهانی وصادرات فراورده‌های خام دامی را به تفصیل تشریح کرد.

بهلول تکلوی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه دامپزشکی تضمین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی در مصرف روزانه مردم است گفت:دامپزشکی به پشتوانه دستگاه قضایی و استفاده از قوه قهریه با متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی به جدیت برخورد کرده و تمامی موارد غیر مجاز و تخلفات بهداشتی را با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌نماید.

به گفته او در سال گذشته ۴۶۶ پرونده تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی که منجر به پلمب ۳۲ مرکز عرضه متخلف شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از همکاری نزدیک، صمیمی و تنگاتنگ دادگستری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در راستای حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه تشکر کرد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.