معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۳ در استان و حضور گردشگران، بر پاکسازی اماکن تفریحی و گردشگری و راه‌های مواصلاتی از زباله و پلاستیک تأکید کرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: با توجه به برگزاری رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳، باید با فراهم کردن مقدمات لازم برای حضور گردشگران که از داخل و خارج کشور به استان سفر می‌کنند، بازتاب مثبتی برای مسافرت‌های بعدی ایجاد شود.

او ادامه داد: همه دستگاه‌ها در این راستا لازم است در حیطه وظایف قانونی خود به لحاظ پاکسازی فیزیکی و یا اقدامات مرتبط با پاکسازی اعم از اختصاص زمین برای دفن زباله و جلوگیری از ریخته شدن نخاله‌های ساختمانی به حریم جاده‌ها و مزارع اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل توجه به مدیریت مناسب پسماند و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آن به‌عنوان طلای کثیف را لازم دانست و افزود: حوزه متولی می‌تواند با برون‌سپاری این اقدام به یک شرکت مرتبط فعال و با رعایت حق و حقوق ۲ طرف، هم از آلودگی زیست محیطی جلوگیری کرده و هم زمینه استفاده بهینه از زباله‌ها را فراهم کند.

میرجعفریان با اشاره به اهمیت دفن پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی هر یک از شهرستان‌ها برای جلوگیری از ایجاد چهره ناهمگون در شهرها، همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و شهرداری را در این راستا ضروری دانست.

او بر لزوم توجه جدی جهاد کشاورزی استان اردبیل به وظایف قانونی خود برای جلوگیری از کشت زیرنایلونی در برخی شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: همچنین این حوزه باید نسبت به حفظ زمین‌های باکیفیت و درجه یک کشاورزی حاشیه جاده‌ها اقدامات جدی را به‌عمل آورده و از هرگونه چشم‌پوشی در خصوص تغییر کاربری این اراضی پرهیز کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: وظایف هر دستگاهی در حوزه مربوط مشخص است و نیازی به تکرار نیست و در صورت کوتاهی و اهمال کاری دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف، دستگاه قضایی برای برخورد قانونی ورود خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار