رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انگوت از کاهش ۵۳ درصدی بارندگی نسبت به بلند مدت و بروز خشکسالی در منطقه همگان را نسبت به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد.

فرهمند در جلسه شورای حفاظت از منابع مجاری و سازگاری با کم آبی شهرستان انگوت با اشاره به کاهش شدید ذخایر سد‌های بالا دست رودخانه دره رود به جهت کاهش شدید رواناب‌ها افزود: به منظور پیشگیری از وارد آمدن خسارات به کشاورزان منطقه و همچنین جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از منابع آب، زارعین منطقه از کشت محصولات کشاورزی آب بر مثل هندوانه و برنج خودداری نمایند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان انگوت نیز در ادامه ضمن تاکید بر ارزش و اهمیت آب، از دستگاه‌های متولی تامین آب شرب و بهداشتی خواست ضمن اصلاح خرابی‌های شبکه، جلوی برداشت‌های غیر مجاز آب را بگیرند.

روح اله عدلی وظایف شهرداری‌ها و دهیاران را در قبال رودخانه‌ها و مجاری عبوری از شهر‌ها و روستا‌ها را یادآور و خواستار توجه و عمل به وظایف قانونی در خصوص لایروبی، بازگشایی و نگهداری رودخانه‌ها شد.

او در پایان از اعلام آمادگی دستگاه قضایی شهرستان با شورای حفاظت از منابع و سازگاری با کم آبی شهرستان در جهت حفاظت کمی و کیفی از منابع آبی خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.