سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۶

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از پیش بینی ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۶ خبرداد.

غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چهار راهبرد اساسی در سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای نهضت ملی مهارت آموزی تدوین شده است که علاوه بر پیش‌بینی ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۶ در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، حدود ۴ میلیون نفر ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

وی اظهار کرد: ملاک ارزیابی اقدامات استان ها، شاخص‌های مشخص شده در توافقنامه اجرایی – آموزشی ۱۴۰۲ است که ضروری است از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی، اصناف بهره ببریم زیرا می‌تواند منجر به درآمدزایی برای استان شده که به جز سهم اندکی از آن برای هزینه کرد در موارد خاص، تمام آن به استان تعلق می‌گیرد.

حسینی نیا با تأکید بر مولدسازی کارگاه‌های نیمه تعطیل و راکد در استان‌ها گفت: کارگاه‌های مذکور باید ترجیحاً به مؤسسات کارآموزی آزاد و شرکای اجتماعی به شرط ارائه آموزش‌های مهارتی و در صورت عدم استقبال از سوی آنان در مناطق محروم با شرط ارائه رایگان آموزش‌ها به مؤسسات خیریه واگذار شود.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌ها در بخش دولتی و به ویژه آموزشگاه‌های آزاد باید بر اساس آمایش منطقه انجام شود، گفت: برای پیشبرد اهداف سازمان نیازمند ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی هستیم و در این مسیر نباید به حداقل‌ها اکتفا کنیم و می‌توانیم در تربیت نیروی انسانی ماهر به سراغ شرکای اجتماعی برویم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به در نظر گرفتن آموزش به افراد کم بضاعت و بی بضاعت، گفت: کسی به دلیل بضاعت کم از چرخه آموزش خارج نمی‌شود و می‌توان به این افراد با کمک کمیته امداد، بهزیستی و خیرین مهارتی آموزش‌های رایگان ارائه داد.

حسینی نیا عنوان کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در قالب مشارکت‌های اجتماعی به افراد بی بضاعت آموزش رایگان ارائه می‌دهند که اکنون ۱۰% آموزش‌های رایگان در مؤسسات کارآموزی آزاد ارائه می‌شود.

برچسب ها: مهارت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام لطفا برای اجرای بهتر آموزشهای مهارتی اول فکری به حال حقوق دریافتی کارکنان مخصوصا در شهرستانها باشید با حقوق 4یا 5میلیون دریافتی بعید است آموزشی اثر بخش را بتوان دید.بعد اینکه آموزش نیاز به تجهیزات و مواد مصرفی دارد که عمدتا تهیه نمیشود. از دیدگاه کارمندان آموزش فنی وحرفه ای مسئولین سازمان شایستگی ولیاقت تحقق موثر و مفیدآموزش 4 میلیون نفر در سال را ندارند و تحقق این گفته از روش معمول ارائه آمارهای سوری محقق خواهد شد.نویسنده متن با مدرک ارشدو بیش از 25سال سابقه در این سازمان با دریافتی میانگین ماهانه حدآکثر 7میلیون تومان نمایشی بودن خبر را تائید میکنم
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام من هم متن را بعنوان کارمند سازمان آموزش فنی وحرفه ای تائید میکنم وقبلا نیز موارد یاد شده را با نمایندگان مجلس هم در میان گذاشتم کلا آموزش فنی وحرفه ای دچار نوعی یاس و سرخوردگی از بابت دریافتی اندک حقوق و بی برنامگی شده است که نتیجه آن در آموزشهای ارائه شده کاملا ملموس و آشکار است بهتر است قبل از اینکه این سازمان اثربخشی و مفید بودنش را از دست بدهد فکری به حالش کرد.