رئیس کمیته امام خمینی (ره) گفت: برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه امروز نیازمند اقدامات جهادی و بسیجی هستیم.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امام خمینی (ره) با بیان اینکه چرا نباید در نظام جمهوری اسلامی  تعدد بانک قرض الحسنه داشته باشیم، گفت: امیدواریم با تلاش‌های همه جانبه در نشر فرهنگ قرض‌الحسنه فعالیت شود.

بختیاری با اشاره به اینکه در شش آیه از قرآن بر موضوع قرض‌الحسنه تاکید شده است، گفت: برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه امروز نیازمند اقدامات جهادی و بسیجی هستیم.

وی گفت: در سال ۹۵ که اساسنامه کمیته امداد به تایید مقام معظم رهبری رسید صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تشکیل شد.

بختیاری در خصوص اقدامات صندوق امداد ولایت در شش سال گذشته گفت: یکی از ویژگی‌های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این است که اجازه ندارد یک ریال به کارکنان خودش وام پرداخت کند و این موضوع در آینده هم اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) اظهار کرد: از بدو تأسیس تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع دو میلیون وام به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده است که از این میزان به ۱۶۱ هزار نفر وام مسکن داده شده است.

بختیاری گفت: در قسمت اشتغال که از وظایف اصلی کمیته امداد است ۱۹۵ هزار نفر وام به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان دریافت کردند و در حوزه فرهنگی که بخشی از آن پرداخت شهریه دانشجویان بوده ۲۱۰ میلیارد تومان به ۲۶ هزار نفر پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر وام حمایتی به ارزش ۱۰ هزار و ۱۹۰ هزار میلیارد تومان وام دریافت کردند.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) در پایان گفت: تاکنون ۸ میلیون مشتری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجود دارد که ۶ میلیون و ۵۰ هزار نفر آن فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار