سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی و ساخت کوره آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد شهرکرد

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مکانیک موفق به طراحی و ساخت کوره آزمایشگاهی تا دمای هزار و ۶۰۰ درجه سانتیگراد شد.

سعادت دوستی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در رشته مکانیک گرایش ساخت و تولید که در مرکز رشد واحد‌های فناور این دانشگاه مستقر شده است، از طراحی و ساخته کوره آزمایشگاهی تا دمای هزار و ۶۰۰ درجه سانتیگراد خبر داد و اظهار داشت: این کوره الکتریکی با ظرفیت سه لیتر، دو هزار وات توان و منوی دو زبانه فارسی و انگلیسی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مواد و انرژی، لابراتوار‌های دندان‌سازی برای زینترزیرکونیا، انجام عملیات حرارتی برای تجزیه مواد، تفت جوشی سرامیک‌ها و پلیمر‌های نانوتکنولوژی، لاینشانی تبخیر شیمیایی ذوب و عملیات حرارتی، آلیاژسازی، خشک کردن پلیمرها، آنالیز فیزیکی و شیمیایی، اکسیداسیون و احیا، خالص‌سازی مواد سنتز دیرگداز و زینترینگ مواد دیرگداز ازجمله کاربرد‌های کوره‌های آزمایشگاهی است.


بیشتر بخوانید


دوستی اضافه کرد: کوره آزمایشگاهی که با همکاری شرکت پیشرو محور زاگرس طراحی و ساخته شده است، دارای برق ورودی تکفاز ۲۲۰ ولت، عایق‌بندی دوجداره هزار و ۸۰۰ درجه سانتیگراد و هزار و ۴۳۰ درجه سانتیگراد، شاسی و اسکلت پروفیل فولادی با جنس بدنه استیل و المنت‌ها مولیبدنی ۹ به شش است.

این محقق و پژوهشگر ادامه داد: سیستم کنترل PLC، نمایشگر هفت اینچ لمسی، کاربری بسیار آسان، مصرف انرژی بسیار پایین به دلیل برنامه‌نویسی ویژه دستگاه که از هوش مصنوعی بهره می‌برد از دیگر مشخصات کوره آزمایشگاهی است که در ابعاد ۵۰×۵۰ ×۸۶ سانتی‌متر ساخته شده و امکان طراحی و ساخت دستگاه با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف طبق نیاز مصرف‌کننده هم وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.