سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی گروه‌های خیری دانش‌آموزی در کشور

دبیرکارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی و تشکیل گروه‌های خیری جهادی دانش‌آموزی در مدارس کشور خبر داد.

حسین الله وردی در سفر به شهرکرد در نشست گروه‌های جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزش برابر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این برنامه با حضور دانش‌آموزان و معلمان، اقدامات جهادی در قالب طرح شهید عجمیان انجام خواهد شد و برنامه‌هایی همچون نظافت، زیباسازی و رنگ آمیزی مدارس و دوره‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی به اجرا درمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی گروه‌های مردمی از گروه‌های دولتی جلوتر و فعال‌تر هستند، افزود: با اجرای طرح گروه‌های خیری دانش‌آموزان در هر مدرسه، یک معلم و سه دانش‌آموز یک گروه خیری را تشکیل خواهند داد و به شناسایی مشکلات و نیاز‌های مدرسه می‌پردازند.

الله وردی اضافه کرد: در یک‌سال گذشته که فعالیت گروه‌های جهادی و قرارگاه جهادی در کشور آغاز شده است، اقدامات جهادی خوب با محوریت مدارس واقع شده در مناطق محروم و کمتر برخودار شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه در دوران گذشته، نظام آموزشی و حاکمیتی در مسیر تمرکزگرایی و تصمیم‌گیری برای همه استان‌ها در سطح کلان حرکت کرده و این امر، باعث وارد شدن آسیب جدی به کشور و بروز نارضایتی بین مردم شده است، اظهار داشت: در دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است، گسترش فرهنگ مشارکت مردمی در فعالیت‌های مختلف در اولویت قرار گرفته که این امر، تسهیل فعالیت‌های حاکمیتی و افزایش مشارکت گروه‌های مردمی در کار‌ها و فعالیت‌های مختلف را به دنبال داشته که در همین راستا تشکیل قرارگاه‌های جهادی در سراسر کشور به خصوص در وزارت آموزش و پرورش نیز مدنظر قرار گرفته است.

الله وردی یادآور شد: در حال حاضر قرارگاه عدالت آموزشی و جهادی در عرصه تعلیم تربیت با هدف بالا بردن تابلو فعالیت جهادی و کمک به فرهنگسازی این‌گونه فعالیت‌ها در آموزش و پرورش فعال شده است تا با انسجام‌بخشی به کار‌های جهادی و شناسایی نیاز‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف و همچنین آسیب شناسی، برنامه‌های موثرتری را در کشور دنبال کند.

وی به برخی مسائل مربوط به توزیع نامتوازن عدالت آموزشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: با فعالیت گروه‌های جهادی، خیریه و دانشجویی، گامی مهم در راستای رفع محرومیت و برقراری توزان و عدالت در مناطق مختلف کشور برداشته خواهد شد.

الله وردی تصریح کرد: برای اجرای برنامه قرارگاه عدالت تربیتی یک برش از برنامه سالیانه معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش جمع‌آوری شده است تا عدالت آموزشی و توزیع تجهیزات آموزشی در مناطق مختلف کشور به صورت متعادل و برابر صورت گیرد.

وی از برنامه شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند و اجرای طرح شهید عجمیان و همچنین آموزش کارآفرینی به دانش‌آموزان با نام طرح ستاره شریف به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و اظهار داشت: طرح ستاره شریف در ۱۰ استان کشور به صورت پایلوت در دست اجراست که در قالب آن برخی مهارت‌های مرتبط با ایده‌پردازی و کارآفرینی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

دبیر کارگروه رصد و منابع وزارت آموزش و پرورش همچنین از راه‌اندازی و فعال‌سازی سامانه برپا خبر داد و افزود: در این طرح، پررنگ کردن مسولیت اجتماعی مورد تاکید است.

الله وردی به برگزاری جشنواره معلمان جهادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سامانه جدید برای این جشنواره طراحی شده است تا ضمن ثبت نام از معلمان جهادی بتوان برنامه منسجمی را برای شناسایی و ساماندهی گروه‌های جهادی و تقدیر از معلمان جهادی در نظر گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.