دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل وزارت آموزش و پرورش گفت: استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب‌های جهادی آموزشی در کشور انتخاب خواهد شد.

محمدهادی حسینی در سفر به شهرکرد در نشست گروه‌های جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزش برابر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان به عنوان یکی از استان‌های پیشگام و موفق در اجرای طرح تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های جهادی و برقراری عدالت آموزشی و همچنین اجرای طرح قرارگاه جهادی شناخته می‌شود و فعالیت‌های اثرگذاری در این راستا در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۱۵ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است، افزود: در این استان، دغدغه تشکیل گروه‌های بسیار بالا بوده و هم‌افزایی و همکاری مطلبی بین مدیران استانی در این باره وجود دارد.

حسینی به بخشی نگری در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک چالش جدی اشاره و اضافه کرد: این امر به عنوان یک بیماری مزمن از سال‌های گذشته باقی مانده است، اما در چهارمحال و بختیاری، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری همه دستگاه‌ها روندی افزایش پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزش برابر و عدالت تربیتی و آموزشی، حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش بود که با تشکیل این قرارگاه و فعال کردن گروه‌های جهادی، مشکلات این حوزه کاهش یافته است.

حسینی تصریح کرد: فعالیت گروه‌های جهادی با فعالیت‌های عادی و روزمره حوزه آموزش و پرورش فرق دارد و این گروه‌ها در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، عمرانی و تامین تجیهزات فعالیت دارند تا بتوانند در راستای محرومیت‌زدایی و رفع آسیب‌ها گام موثرتری برداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی یکی از برنامه‌های این قرارگاه و در راستای برقراری عدالت آموزشی است، گفت: باید دانش‌آموزان مناطق محروم به سمت مهارت آموزی گرایش پیدا کنند.

حسینی اظهار داشت: محرومیت زدایی از مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در تمام مناطق با اولویت مناطق محروم در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

وی به نیازسنجی در مناطق مختلف از سوی گروه‌های جهادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق مختلف باید به سمت رفع معضلات و مشکلات گام برداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار