سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی به ۲۲۴ روستای سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: حل مشکل آب آشامیدنی روستاهای استان شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در قالب طرح‌های تأمین و انتقال آب و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب آشامیدنی برای ۲۲۴ روستای استان اجرایی شده است.

  علیرضا قاسمی گفت: شبکه آب آشامیدنی این روستاها از محل اعتبارات جهاد آبرسانی، ملی و استانی وارد مدار بهره‌برداری شده و با این اقدام شاخص، بهره‌مندی آب آشامیدنی روستاها در این خطه با رشد ۲.۵ درصدی از ۷۰ به ۷۲.۵ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون در اقدامی بی‌سابقه، بیش‌از یک‌هزار و ۶۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در شهرها و روستاهای این استان اجرا شده که به ترتیب تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۲۳ هزار نفر از ساکنان روستاها و شهرهای استان که فاقد شبکه آب آشامیدنی بودند یا با تنش آبی شدید دست و پنجه نرم می‌کردند، از طریق اجرا یا اصلاح و توسعه شبکه آب شرب، آبرسانی شده‌اند.

وی افزود: علاوه‌بر این ۲۷۵ روستا نیز با اقداماتی از جمله حفر و تجهیز چاه، اجرای خط انتقال جدید، نصب پمپ، ارتقای سیستم پمپاژ، اصلاح و توسعه شبکه رفع تنش آبی شده‌اند.

قاسمی عنوان کرد: به واسطه اجرای طرح‌های آبرسانی در دولت سیزدهم، شهر پیشین نیز با تکمیل خط انتقال به طول ۷هفت کیلومتر و تجهیز ۲ حلقه چاه جدید از تنش آبی خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با این عملیات یک پمپ از پمپ‌های ایستگاه پمپاژ چاه نیمه منطقه سیستان خاموش شد تا نهایت بهره‌وری از میزان آب باقی‌مانده در ذخایر چاه‌نیمه برای شهر و روستاهای منطقه سیستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه، برنامه‌ریزی برای شیرین‌سازی آب‌های شور در مناطق مستعد برداشت آب برای شهر زاهدان و منطقه سیستان نیز با جدیت دنبال می‌شود، بیان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب دشت هامون هیرمند از لحاظ کَمیت آب، حفر چاه‌های جدید نیز در محدوده رودخانه شیله و هامون هیرمند برای سیستان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد که به منظور بهبود کیفیت آب این دشت احداث آب‌شیرین‌کن نیز صورت می‌گیرد.
قاسمی افزود: علاوه بر این برنامه‌ریزی برای حفر چاه گمانه در منطقه بندان و حاشیه چاه‌نیمه‌ها نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه، با نگاه ویژه وزارت نیرو اعتبارات ویژه‌ای برای طرح‌های رفع تنش آبی و توسعه آبرسانی در نظر گرفته شده ادامه داد: رویکرد جدید دولت در استفاده توأمان از آب‌های سطحی و شیرین‌سازی دریا برای نقاط جمعیتی سواحل مکران است.

قاسمی، حفر ۱۴۱ حلقه چاه جدید برای تامین آب یا رفع تنش آبی روستاها و شهرهای دارای تنش و نصب و بهره‌برداری سیستم ازن‌زنی به منظور به حداقل رسیدن طعم و بوی نامطبوع آب در محل تصفیه‌خانه روستایی زهک را سایر اقدامات انجام شده دولت نام برد.

  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.