سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی از نارنجی به قرمز تغییر کرد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای به دلیل تقویت شرایط ناپایدار و احتمال بارش شدید باران، پس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اقدام به صادر کردن هشدار سطح قرمز کرد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : ارتقای سطح هشدار هواشناسی از نارنجی به قرمز در پی تقویت سامانه ناپایدار در جو منطقه و احتمال بارش شدید باران به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان انجام گرفته است.

سعید قاسمی افزود: برهمین اساس و پیرو هشدار سطح نارنجی بارش سامانه مذکور به ویژه در نیمه شرقی و شمالی استان سنگین خواهد بود.

وی یادآور شد: شروع فعالیت این سامانه از صبح چهارشنبه تا صبح پنجشنبه خواهد بود که با بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ همراه خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برهمین اساس جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی از راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی می‌شود.

قاسمی نسبت به لایروبی و پاک سازی کانال ها، آب‌روها، راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، کنترل حجم آب سدها، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

وی تاکید کرد: وزش باد حاصل از این سامانه که طی ساعاتی از امروز و فردا (چهارشنبه) شدید خواهد بود؛ علاوه بر گردوخاک محلی، ممکن است بتدریج سبب نفوذ غبار به جو استان شده هوا را عمدتاً در نیمه غربی غبارآلود کند.

قاسمی افزود: این سامانه با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلاب‌های محلی همراه می‌گردد که در صبح جمعه و در نواحی سردسیر، ممکن است به شکل رگبار برف نیز مشاهده شود.

وی افزود: دمای هوا از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده روندی رو به کاهش می‌یابد. کاهش دما در روز‌های جمعه و شنبه، بخصوص در نواحی سردسیر محسوس خواهد بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.