سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۵.۴ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۵.۴ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان ارائه شده است.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی استان در سال گذشته، سه میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۲۴ نفر ساعت ابلاغ شده بود، گفت : در نهایت در سال گذشته موفق شدیم آموزش‌های مهارتی را به میزان سه میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۴۵ نفر ساعت به متقاضیان ارائه کنیم که معادل ۹۷.۲ درصد سهمیه ابلاغی استان است.

نوری افزود: سال گذشته بیشترین آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان در رشته‌ها و زیر رشته‌های مکانیک، برق، تاسیسات و لوازم خانگی ارائه شده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه سهمیه ابلاغ شده برای ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوصی استان را هم در سال گذشته سه میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۰۶ نفر ساعت عنوان کرد و افزود: سال گذشته آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی استان به دو میلیون و ۳۲۳ هزار و ۴۸۵ نفر ساعت رسید.

وی یادآور شد: بیشترین متقاضیان دریافت آموزش‌های فنی‌ومهارتی در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی استان در حوزه خدمات بوده اند.

نوری با بیان اینکه مهارت‌آموزی راهکار حل معضل بیکاری استان است، گفت: برای حل مشکل بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال استان باید به سمت تخصصی کردن آموزش‌های مهارتی برویم.

 به گفته نوری هم اکنون ۱۹ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای با ۱۱۸ کارگاه و ۳۲۴ آموزشگاه بخش خصوصی در استان کرمانشاه فعالیت دارند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.