مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت : این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف توسط آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی ارائه شده است.

او گفت : در پارسال، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در قالب ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر دوره در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان و به صورت رایگان به متقاضیان ارائه شد.

او افزود: ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان ارائه گردید.

محمدی افزود: این میزان آموزش مهارتی در حالی ارائه شده که شیوع کرونا و تعطیلی مراکز دولتی و غیردولتی به ویژه در ماه‌های ابتدایی سال اثر سوء بر ارائه آموزش‌های مهارتی داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در استان ۱۸ مرکز دولتی ثابت فنی و حرفه‌ای فعال است، ادامه داد: پنج مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال هستند.

او ادامه داد: اکنون ۲۰۶ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در چهار حوزه خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان فعال است که در ۳۱ رشته و ۲۲۸ حرفه آموزشی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می‌توانند شانس دسترسی به اشتغال جوانان بیکار را بالا ببرد، افزود: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای جذب و یا حفظ بازار کار بالا می‌برد.

این مسئول از افراد خواست تا به آموزش‌های مهارتی توجه ویژه داشته باشند و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود استفاده کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.