سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه معضل حل نشده میدان تره‌بار کرمانشاه

رئیس سازمان مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت : معضل میدان تره‌بار کرمانشاه به دلیل مساحت کم و ۵۰۰۰ هکتاری آن است که پاسخگوی یک کلانشهر نیست.

حیدریان رئیس سازمان مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری کرمانشاه گفت : با تعدادی سرمایه‌گذار نشست‌هایی برگزار شده و برای چند قطعه زمین در خارج از شهر به توافق رسیده‌ایم و به صورت لایحه به شورای شهر ارسال شده، اما هنوز پاسخی مبنی بر تأیید یا عدم تأیید دریافت نشده است.

حیدریان با بیان اینکه تنها راه رفع این مشکل جابه‌جایی میدان تره‌بار است گفت: زمین‌های در نظر گرفته شده حدود ۳۰ هکتار هستند که میدان تره بار، خشکبار و گوشت و مرغ را نیز پوشش می‌دهند.

رئیس سازمان مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری کرمانشاه از احداث چهار بازار روز مدرن و مسقف در چهار منطقه کرمانشاه خبرداد و افزود: این چهار بازار روز در چهار منطقه شهر کرمانشاه می‌تواند از بار ترافیکی در میدان بار بکاهد که دو مورد از این بازار‌ها با کمک اوقاف در مناطق یک و سه و دو مورد دیگر در منطقه دو و پنج جانمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بازار روز آزادی در شأن مردم نیست گفت: این فضا چند سال قبل تعبیه شده که پارکینگ ندارد و تعداد زیادی غرفه در اختیار غرفه داران قرار گرفته و همین موضوع مشکلاتی را از جمله از نظر بهداشتی ایجاد کرده است که البته پیشنهاد داده شده اجازه تردد خودرو به خیابان این بازار داده نشود که خودرو‌های حمل زباله بتوانند به سرعت زباله‌ها را تخلیه کنند.

حیدریان با بیان اینکه لایحه طرح توسعه بازار پرندگان تصویب شده و فراخوان جذب سرمایه‌گذار نیز صادر شده است بیان کرد: بازار پرندگان از بازار‌های بسیار موفق ایران است و استان‌های همجوار در روز‌های پنجشنبه و جمعه این بازار بازدید می‌کنند و به همین دلیل فاز دوم در امسال به سرانجام می‌رسد و تعداد غرفه‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری کرمانشاه درباره ساماندهی مشاغل مزاحم گفت: ۲۵ شغل در لیست مشاغل مزاحم شهری ثبت شده که این رده‌ها باید در شهرک مشاغل مزاحم جانمایی شوند و درخواست سرمایه‌گذار برای این شهرک ۳۰ هکتار بوده که استانداری برای تغییر کاربری پنج هکتار موافقت کرده که در صورت موافقت با ۳۰ هکتار این مشاغل در این شهرک ساماندهی می‌شوند. 

وی با بیان اینکه فعالیت وانت‌بار‌های عرضه میوه یک معضل کشوری است که آمار بیکاری به آن دامن زده است عنوان کرد: ۱۶ ایستگاه برای این وانت‌ها در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده، اما با این وجود بسیاری از وانت‌ها در مناطق مختلف مستقر می‌شوند و ترافیک ایجاد می‌کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.