سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی آمریکا و متحدانش از فعالیت سایبری کره شمالی

آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن از فعالیت‌های سایبری کره شمالی و درآمد زایی از این طریق ابراز نگرانی جدی کردند.

آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن به دنبال مهار کره شمالی و خلع سلاح هسته‌ای این کشور هستند و به همین دلیل، اقدام به اعمال تحریم‌های گسترده علیه پیونگ یانگ کرده اند. این در حالی است که کره شمالی با روش‌های مختلف درپی دور زدن تحریم‌های خود است. حوزه سایبری یکی از ابزار‌های این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا، کره جنوبی، و ژاپن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند اقدامات خصمانه سایبری کره شمالی با هدف حمایت از برنامه‌های تسلیحاتی این کشور باعث نگرانی جدی ماست.

مقامات آمریکایی دزدی سایبری به ویژه دستبرد به ارز‌های دیجیتال را یکی از منابع درآمدی پیونگ یانگ برای حمایت از برنامه تسلیحاتی خود و دور زدن تحریم‌ها می‌دانند.

در بیانیه مشترک این ۳ کشور آمده است: ما بار دیگر نگرانی خود را از اقدامات کره شمالی در فضای سایبری به منظور تامین مالی برنامه‌های تسلیحاتی این کشور ابراز می‌داریم. این اقدامات مغایر با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور است.

در این بیانیه ادعا شده است: پیونگ یانگ اقدام به حمایت از برنامه تسلیحاتی خود با باج افزاری و کلاهبرداری اینترنتی می‌کند. این کشور از فضای سایبری به منظور پولشویی و رسیدن به مقاصد خصمانه خود بهره می‌گیرد که این امر مایه نگرانی جدی ماست.

پیش تر در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد کره شمالی که به صورت محرمانه منتشر می‌شود آمده است پیونگ یانگ سال گذشته بدون توجه به تحریم‌های بین المللی تمامی فعالیت‌های خود در حوزه موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای را گسترش داده است. همچنین در این گزارش ادعا شده که کره شمالی از طریق حملات سایبری به صرافی‌های ارز دیجیتال هزینه این فعالیت‌ها را تامین کرده است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. آمریکا و متحدانش از پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ به شدت نگرانند و به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هستند. با این حال، کره شمالی اعلام کرده است تا زمانی که واشنگتن به اقدامات خصمانه خود علیه این کشور ادامه دهد به توسعه توانایی های دفاعی خود ادامه خواهد داد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.