وزارت خزانه داری آمریکا، کره شمالی را تهدیدی برای دارایی‌های مجازی خواند.

ارز‌های دیجیتال که مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند یکی از راهکار‌های بسیار آسان برای دور زدن سیستم بانکی و در راس آن تحریم محسوب می‌شود. کره شمالی یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه استفاده از ارز‌های دیجیتال برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و متحدانش به حساب می‌آید.

به گزارش تل تریدر، وزارت خزانه داری آمریکا امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی به عنوان یک تهدید دائمی پیشرفته برای صنعت فناوری بلاک چین و دارایی‌های مجازی محسوب می‌شود و حداقل از سال ۲۰۲۲ تاکنون یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه سرقت دارایی‌های مجازی بوده است.

براساس این بیانیه، کره شمالی اقدام به هدف قرار دادن مبادلات دارایی مجازی، بازی‌های ویدئویی دارایی مجازی برای کسب درآمد، شرکت‌های تجارت ارز‌های دیجیتال، صندوق‌های سرمایه گذاری دارای دارایی‌های مجازی، و دارندگان بزرگ دارایی‌های مجازی کرده است. این در حالی است که دیگر گروه‌های دخیل در این اقدامات جنایتکاران سایبری، سارقان، و کلاهبرداران باج افزار هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا خواستار تقویت نظارت بر مبادلات ارز‌های دیجیتال و مقابله با پولشویی در این زمینه شده است.

پیش تر در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد کره شمالی که به صورت محرمانه منتشر می‌شود آمده است پیونگ یانگ سال گذشته بدون توجه به تحریم‌های بین المللی تمامی فعالیت‌های خود در حوزه موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای را گسترش داده و از طریق حملات سایبری به صرافی‌های ارز دیجیتال هزینه این فعالیت‌ها را تامین کرده است.

در این گزارش اشاره شده است: بین سال‌های ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱ کره شمالی از طریق حملات سایبری به سه صرافی ارز دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا توانسته بیش از ۵۰ میلیون دلار بدست آورد. 

همچنین گفته می‌شود کره شمالی در سال گذشته حداقل هر هفته یک حمله سایبری به پلتفرم‌های ارز‌های دیجیتال انجام داده و نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار دارایی ارز دیجیتال را به سرقت برده است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. آمریکا و متحدانش از پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ به شدت نگرانند و به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هستند. با این حال، کره شمالی اعلام کرده است تا زمانی که واشنگتن به اقدامات خصمانه خود علیه این کشور ادامه دهد به توسعه توانایی های دفاعی خود ادامه خواهد داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار