سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاست جسورانه‌تر دولت بایدن درباره جنگ اوکراین

دولت آمریکا در نظر دارد با افزایش حمایت‌های نظامی خود از کی‌یف، روسیه را در میدان نبرد شکست دهد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است جنگ اوکراین یک تهدید علیه حیات روسیه محسوب می‌شود و کشور‌های غربی به هر میزان حمایت‌های نظامی خود را از کی‌یف افزایش داده و مسکو را به لبه پرتگاه شکست بکشانند، خطر استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای به منظور بازگرداندن ورق جنگ افزایش خواهد یافت. در حقیقت مسکو چاره‌ای جز پیروزی در جنگ ندارد و حمایت کشور‌های غربی تنها به ویرانی بیشتر اوکراین دامن خواهد زد.

به گزارش نشریه تایمز، مقامات آمریکایی با گذشت ۱۳ ماه از جنگ اوکراین اکنون استراتژی خود را تغییر داده و به دنبال پیروزی کی‌یف در میدان نبرد هستند.

دولت بایدن در نظر دارد به صورت جسورتر اقدام به حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه کند، زیرا مقامات آمریکایی به خوبی درک کرده اند که مسکو قصدی برای عقب نشینی از مناطقی که به خاک خود ضمیمه کرده است ندارد.

اکنون با برنامه جدید دولت آمریکا برای حمایت جسورانه‌تر از اوکراین، تشدید درگیری‌ها در این کشور قابل انتظار خواهد بود. موضوعی که می‌تواند خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای را افزایش دهد.

آمریکا تاکنون ۴۷ میلیارد دلار تسلیحات و کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است. کشور‌های اروپایی نیز در مجموع متعهد به انجام کمک‌هایی به ارزش ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو به کی‌یف شده اند.

این در حالی است که مسکو بار‌ها اعلام کرده است سیل گسترده تسلیحات به اوکراین تنها باعث طولانی‌تر شدن جنگ خواهد شد. دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیروز اعلام کرد مسکو تسلیحات لازم به منظور نابودی دشمنان خود را در اختیار دارد.

این سخنان به نوعی تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در میدان جنگ تعبیر شده است. روسیه اکنون اجرای پیمان هسته‌ای استارت نو با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده و از استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک خود در بلاروس خبر داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
خدا شفاش بده