درگیری‌ها میان نیرو‌های روسیه و اوکراینی در شرق این کشور تشدید شده و تمرکز آن بر شهر باخموت است.

جنگ اوکراین در حالی سیزدهمین ماه خود را طی می‌کند که با آغاز فصل بهار و گرم شدن جبهه‌های نبرد، دو طرف عملیات‌های تهاجمی بیشتری را انجام می‌دهند. این در حالی است که در حال حاضر تمرکز نبرد در شرق اوکراین و به ویژه شهر باخموت متمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد: «مسکو حملات خود را به شهر باخموت تشدید کرده است. با این حال ما موفق شدیم طی شبانه روز گذشته ۶۰ حمله نیرو‌های روسی را در جبهه شرقی دفع کنیم.»

در سوی مقابل وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های روسی موفق شدند اهداف نظامی در شهر‌های خارکیف، دونتسک، زاپروژیا، و خرسون را منهدم کرده و خسارات و تلفات سنگینی را به نیرو‌های اوکراینی وارد کنند.

این در حالی است که تصمیم دولت پوتین مبنی بر استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک در خاک بلاروس باعث ایجاد وحشت در میان کشور‌های اروپایی شده است.

«اوکسی دنیلوف» یکی از مقامات امنیتی اوکراین درباره برنامه روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس گفت: «چنین اقدامی بی‌تردید باعث ایجاد بی‌ثباتی در بلاروس می‌شود. مسکو با این کار مینسک را به گروگان می‌گیرد.»

لیتوانی، از کشور‌های حوزه دریای بالتیک که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به استقلال رسید با تحریک‌آمیز خواندن این اقدام روسیه، خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو و مینسک شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محکوم کردن اقدام روسیه در استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک، از بلاروس خواست از چنین کاری اجتناب کرده و در غیر این صورت باید در انتظار تحریم‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا علیه خود باشد.

با این حال، پوتین با رد نگرانی غربی‌ها، استقرار این تسلیحات در بلاروس را همانند اقدام آمریکا در استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های عضو ناتو می‌داند. رئیس‌جمهور روسیه تأکید دارد قرار نیست مدیریت و استفاده از این تسلیحات به طرف بلاروسی واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
اگر روسیه زرنگ باشد باید سیاست جنگ را از تهدید هسته ای و تشدید نبرد به سوی دیپلماتیک و صلح پیش میبرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
یه اتم بفرستی شرایط اورپا وجنگ عوض خواهد شد اول نوبت انگلستان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا سر همه رو به باد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
کاملاً درست است وابدا با حال انهایی که با طناب این رژیم منحوس به چاه می رند
آخرین اخبار