سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ویژه ۴۴۱ بازرس بهداشت محیط در تعطیلات نوروزی

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:۴۴۱ بازرس سلامت محیط و کار در قالب ۱۳۶ تیم بازرسی ،نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوورزی و ایام ماه مبارک رمضان را بر عهده دارند.

محمد باباخانی مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت‌های مربوط به ماه مبارک رمضان را به دلیل همزمانی با ایام تعطیلات نوروز همزمان با شروع نظارت‌های نوروزی از ۱۵ اسفند ماه آغاز کردیم و این برنامه تا ابتدای اردیبهشت ماه و تا روز عید سعید فطر ادامه دارد.

او افزود: نظارت‌های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان در ۲ شیفت قبل از افطار (از ساعت ۱۴ تا اذان مغرب) و پس از افطار (از زمان افطار تا ساعت ۲۱) خواهد بود، البته زمان نظارت پیش از افطار در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی و ییلاقات طرقبه و شاندیز ۳ ساعت بیشتر دیگر از مناطق بوده و در این مناطق تا ساعت ۲۴ خواهد بود.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نانوایی‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌ها و قنادی‌ها در اولویت کاری نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: البته سایر واحد‌های صنفی از جمله میوه فروشی‌ها، مراکز عرضه گوشت، مرغ، ماهی و مواد پروتئینی و دیگر مجموعه‌های فعال هم مورد بازدید قرار می‌گیرند و این نظارت‌ها پس از افطار شامل تمامی واحد‌ها بوده است، اما در قبل از افطار بیشتر موارد اشاره شده مدنظر است.

باباخانی بیان کرد: ۱۳۶ تیم بازرسی و ۴۴۱ بازرس سلامت محیط و کار نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان را بر عهده دارند که ۵۰ درصد این تیم‌ها و افراد در شهر مشهد و همین میزان در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر هستند.

او با تأکید بر اینکه در هفته اول اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان چندین مورد اخطار و پلمب در شهر‌های مختلف حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، در فاصله زمانی ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه امسال ۹۲۸۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی داشتیم و در این بازدید‌ها ۷۴۹ اقدام قانونی داشتیم و در کنار آن ۱۷۹۶ بازدید نیز از اماکن عمومی داشتیم که نتیجه آن منجر به انجام ۱۶۳ اقدام قانونی شده است که این موارد شامل اخطار، پلمب و معرفی به دادگاه بوده است.

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ در تمامی روز‌های کاری و تعطیل به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به‌هنگام و رسیدگی به‌موقع به شکایات مردمی در حوزه بهداشت و سلامت محیط بوده و مردم می‌توانند با گرفتن کد ۲ به کارشناس مربوطه وصل شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.