سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر علوم:

بودجه ۷۰۰ میلیاردی جوابگوی ساخت خوابگاه‌های متأهلی نیست

معاون وزیر علوم گفت: مجلس امسال ۷۰۰ میلیارد تومان را برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در نظر گرفته که انتظار نمی‌رود با این اعتبار اتفاق خاصی بیفتد.

داداش پور در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه‌های متأهلی در کل کشور فراموش شده بود، گفت: اگر قانون جوانی جمعیت و تأکیدات دولت سیزدهم برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی نبود، این موضوع اساسا از دستور کار دانشگاه‌ها خارج شده بود.

او افزود: تا پارسال فقط ۱۷ دانشگاه کشور، مجموعه‌های خوابگاه‌های متأهلی را داشته و حدود ۱۳ درصد دانشگاه‌های کشور درگیر این موضوع بوده‌اند.

داداش پور با بیان اینکه ۸۷ هزار تقاضای احداث خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: احداث ۸۷ هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان متأهل حداقل ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که یک و نیم برابر بیش از بودجه کل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور است.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر علوم با بیان اینکه ساخت خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌ها منابع قابل توجهی لازم دارد، اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت برای تأمین منابع اعتباری این مهم به سه منبع مالی اشاره شده و در دانشگاه‌ها هم ۱۰ درصد درآمد اختصاصی و ۱۰ درصد از تملک دارایی‌ها و منابع بانکی می‌تواند محل تأمین منابع مالی باشد، اما این مهم در زمان کوتاه امکان پذیر نیست چرا که نیازمند منابع مالی زیادی است.

او ادامه داد: مجلس امسال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در نظر گرفته که عدد بزرگی نیست و انتظار نمی‌رود که با این مقدار اتفاق خاصی در ساخت خوابگاه‌های متأهلی رخ دهد.

داداش پور بیان کرد: چنانچه خیرین، منابع اعتباری بانک‌ها و حمایت‌های دولت نباشد، امکان ساخت خوابگاه متأهلی به اندازه نیاز دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.