سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از ۵۰۰ دانش آموز در ممسنی

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از ۵۰۰ دانش آموز در مناطق کم برخوردار شهرستان ممسنی، انجام شد.

دکتر احمد رحمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان ممسنی اظهار کرد: در قالب اردو‌های جهادی و در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، به همت واحد سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان با استقرار ۲ یونیت سیار دندانپزشکی در مناطق پیر اشکفت، دشمن زیاری و جنجان به دانش آموزان ۶ تا ۱۴ سال خدمات سلامت رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

او افزود: در اجرای این برنامه جهادی بخشداری جوزار، دهیاری‌های روستا‌های سرتنگ بزرگ و دهگردو، بخشدار منطقه دشمن زیاری، ادارات آموزش و پرورش ممسنی و دشمن زیاری نیز مشارکت و همکاری داشتند.

دکتر حمید منصورریان طبائی کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی نیز در این زمینه گفت: خدمات ارائه شده در این مناطق شامل انجام ۱۲۸ مورد کشیدن دندان، ۴۷۶ مورد فیشورسیلانت، ۱۵۰ نفر معاینه و آموزش، ۲۹۵ مورد ترمیم آمالگام و کامپوزیت یک، ۲ و ۳ سطحی است.

او اضافه کرد: در مجموع ارزش ریالی خدمات ارائه شده طبق تعرفه دندانپزشکی دولتی، یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی افزود: همزمان با اجرای این برنامه جهادی، ۱۵۰ مسواک و خمیر دندان رایگان به دانش آموزان نیازمند اهدا و آموزش‌های بهداشت دهان و دندان از سوی بهداشت کاران سلامت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان ممسنی به آنان ارائه شد.

دکتر منصوریان طبائی افزود: خدمات دندانپزشکی دولتی در مراکز خدمات جامع سلامت شهید پایخوان، دشت آزادگان، دولت آباد، بابامنیر، فهلیان، هفده شهریور و شهید دلاور زارع به شهروندان ارائه می‌شود و ترمیم دندان ۶ و فیشورسلانت دندان‌های دائمی برای دانش آموزان روستایی رایگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.