سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۰ درصدی تولید ماهی در اصفهان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی و کاهش منابع آبی در یک سال اخیر در اصفهان سبب کاهش ۲۰ درصدی تولید ماهیان خوراکی شده است.

محمدرضا عباسی گفت: به طور میانگین، پیش از این سالانه ۱۰ هزار تن انواع ماهیان خوراکی در استان تولید می‌شد، اما این رقم امسال به هشت هزار تن کاهش یافت.

او اضافه کرد: کاهش بارندگی‌های سال گذشته و به خصوص خشکی طولانی مدت رودخانه زاینده‌رود سبب افت تولید در این خطه شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: اگرچه این صنعت آب بر نیست و آب مصرفی مجدد به چرخه برمی‌گردد، اما برای تولید آن باید منابع کافی آب در اختیار داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان انواع ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور، بیگ هد و فیتوفاگ در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی با دمای بالای ٢٠ درجه سانتی گراد و سرد آبی مانند قزل آلا تولید می‌شود.

او گفت: ماهی قزل آلا در استان در دو بخش آب‌های شیرین یا آب‌های شور نامتعارف که کاربردی در مزارع کشاورزی ندارد، پرورش داده می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه تولید ماهی در آب‌های شور قابلیت توسعه دارد، خاطرنشان کرد: برای مثال انواع گونه‌های خاویاری را می‌توان تولید کرد که این زمینه کاری در سال‌های گذشته آغاز شده است و در شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان امسال در کنار پرورش ماهی خاویاری و استفاده از گوشت آن حدود ۴۰ کیلوگرم خاویار تولید شد.

عباسی ادامه داد: افزایش مزارع تولید و پرورش ماهی نیازمند همکاری متولیان آب است تا بتوان منابع آبی کافی را در اختیار داشت و در راه تولید آبزیان به کار برد.

در استان اصفهان بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ واحد تولید و پرورش ماهی خوراکی و تزیینی وجود دارد.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.