سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای آبادان، قولی که محقق شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: برای تکمیل فرهنگسرای نیمه ساخت آبادان ۱۰۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافت.

بیش از ۱۷ سال از بلاتکلیفی و رها شدن فرهنگسرای آبادان می گذرد و علی‌رغم پیگیری های صورت گرفته، اقدام خاصی برای تکمیل آن از سوی متولیان انجام نشده است.

این فرهنگسرا با یک هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا و ۲۰ میلیارد ریال هزینه با ۴۰۰ صندلی سالن نمایش ، پلاتو، فضاهای آموزشی قرار بود در مدت زمان ۲ سال در ۲ طبقه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
این در حالی است که پیش از این و در دولت قبل، قرار بود فرهنگسرای آبادان تکمیل و تجهیز شود ولی تجهیزات ساختمان نیمه کاره به سرقت رفت و پیشرفت کار آن به کمتر از ۴۰ درصد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریورماه امسال پس از بازدید از ساختمان نیمه کاره این فرهنگ سرا در میدان طیب آبادان قول پیگیری برای تکمیل آن را داد.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر توجه به حوزه فرهنگ این طرح تکمیل و تجهیز می شود.

اینک پس از گذشت چهار ماه از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار لازم برای تکمیل این مرکز فرهنگی اختصاص یافت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: برای تکمیل فرهنگسرای نمیه کاره آبادان مبلغ ۱۰۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال با نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شد.

محمد برکت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: این اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، دوسوم درآمد نفت خام و گازطبیعی و اعتبارات قانون استفاده متوازن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه براساس طرح‌ریزی پروژه، این فرهنگ‌سرا یکی از فضاهای استاندارد فرهنگی برای استفاده هنرمندان خواهد بود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان افزود: ایجاد فضاهای فرهنگی و گسترش این فضاها برای راهبری فرهنگی مردم ضرورت دارد و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه شاهد رفع پاره‌ای از مشکلات فراروی فعالیت، رشد و بالندگی هنرمندان این منطقه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.