کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان با دستور کار بررسی شرایط مسجد پارک بازسازی و سایر اقدامات فرهنگی امروز تشکیل نشست داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نشست کمیسیون شورای شهر آبادان امروز با حضور رئیس شورای شهر ، مسئول دفتر امام جمعه ،معاون فرهنگی و مدیر امور فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد و در خصوص موضوعات مهم مسجد پارک بازسازی، فرهنگسرای نیمه تمام طیب و گذر فرهنگی و ارائه طرح های پیشنهادی بحث و تبادل نظر شد.

حسن کمری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان در این نشست  گفت:برای ما مسئله مسجد پارک بازسازی از خود پارک اهمیت بسیار بیشتری دارد، مردمان این شهر سبقه فرهنگی و اعتقادی کم نظیری دارند و به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور از آن یاد می شود و برای همه ما و به ویژه مسئولان شهری رها کردن مکانی که مسجد نام گرفته قابل پذیرش نیست.

او افزود:  به همین دلیل از مدیران منطقه در حوزه های فرهنگی و مسئولان امورفنی و سرمایه گذاری در شهرداری آبادان دعوت کردیم تا با همفکری و هم افزایی پیش از اتخاذ هر تصمیمی در باره پارک،مسجد واقع در آن مرمت و احیاء شود و مورد استفاده اهالی محترم و مومنان قرار گیرد.

کمری خاطرنشان کرد: پس از شنیدن سخنان اعضای کمیسیون و جمع بندی موضوعات قرار بر این شد به موازات اقدامات حوزه سرمایه گذاری برای بازسازی پارک،برآورد هزینه مرمت مسجد توسط معاونت فنی شهرداری انجام شده و سپس با حمایت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد و همکاری شهرداری آبادان ، مسجد چهارده معصوم احیا شده و درب های آن به روی نمازگزاران گشوده شود.

رئیس کمیسیون شورای شهر آبادان یادآور شد: موضوع تامین و نگهداری پارک و مسجد پس از مرمت ، از دغدغه های به جای اعضای کمیسیون بود که قرار شد در نشست هایی طی روزهای آینده برای آن تصمیم گیری شود، البته اعتقاد بنده این است اگر مسجد احیاء شود خود مردم و جوانان عزیز آن محل به خوبی از آن محافظت خواهند کرد اما حتما لازم است متولی مشخصی برای آن تعیین شود تا مسئولیت نگهداری و امنیت آن را به عهده داشته باشد.

او در خصوص سایر موضوعات طرح شده در کمیسیون گفت: تکمیل فرهنگسرای طیب که سال های سال نیمه تمام باقی مانده نیز در دستور کار نشست قرار داشت.

رئیس کمیسیون شورای شهر آبادان گفت: آبادان با سوابق فرهنگی درخشان به یک فرهنگسرای مناسب و شایسته نامش نیاز دارد اما متاسفانه از وجود چنین امکانی بی بهره مانده است، قرار بر این است در برنامه های اولویت دار سازمان منطقه آزاد برای سال آینده قرار گیرد .

او تصریح کرد: ما از جانب شهروندان عزیز این موضوع را از طریق جناب طمیمیان پیگیری خواهیم کرد تا ان شاءالله تا پیش از پایان این دوره، عملیات تکمیلی فرهنگسرا آغاز شود.

کمری گفت:این فرهنگسرا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند تحویل داده شد و امیدواریم با اختصاص بودجه به این فرهنگسرا در  سال مالی آینده شاهد تکمیل این پروژه فرهنگی باشیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: احداث گذر فرهنگی از جمله برنامه هایی است که طی دو سال اخیر توسط این کمیسیون پایه ریزی و پیگیری شد و مراحل مطالعاتی و نقشه برداری و امور اداری را گذرانده و امروز در انتظار تامین اعتبار و یا ارائه به سرمایه گذار است و تصمیم نهایی برای آن اتخاذ خواهد شد، امیدواریم سازمان منطقه آزاد اروند بتواند از طریق تامین اعتبار و یا جذب مشارکت های اقتصادی و سرمایه گذاری به شهرداری آبادان کمک کند تا این فرصت فرهنگی برای استفاده همه هنرمندان و همشهریان علاقمند به حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شود.

کمری افزود: کمیسیون فرهنگی شورای شهر محل دریافت ایده ها ، نظرات و برنامه های پیشنهادی همه شهروندان فهیم است و امروز نیز در ادامه این رویکرد ، یک طرح پیشنهادی که به حوزه فرهنگ و هنر مربوط است توسط شهروند عزیز در جلسه ارائه شد و مدیران فرهنگی سازمان منطقه آزاد و شهرداری آبادان برای همکاری همه جانبه با اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

او یادآور شد: ایجاد فرهنگسرای مجازی و عملیاتی شدن ساخت پارک علم و فناوری نیز از جمله موضوعاتی است که در نشست مطرح در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.