سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چتر حمایتی بهزیستی بر سر بیش از ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار خوزستانی

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: بیش از ۳۰هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش این سازمان در خوزستان هستند که خدمات مختلفی از حمایت‌های مستمر تا توانمندسازی دریافت می‌کنند.

 مهران کریمیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از بانوان حوزه نماز، عفاف، حجاب و فعال بهزیستی به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روزمادر در تالار اجتماعات این اداره کل در اهواز با تاکید بر احترام و اهمیت جایگاه مقام زن در دین اسلام گفت: روایات متعدد نشان دهنده این است که مادر و زن در مکتب اسلام جایگاه رفیع و والایی دارد.

او می‌گوید: سازمان بهزیستی مهمترین دستگاهی است که در حوزه زنان فعالیت می‌کند؛ هم اکنون بیش از ۹۰۰ کارمند در بخش دولتی بهزیستی خوزستان فعالیت می‌کنند که بیش از ۵۰۰ نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۱ نفر از روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های خوزستان از بانوان هستند، و بسیاری از معاونان شهرستان ها، کارشناسان و مسئولان حوزه‌های مختلف در سازمان بهزیستی نیز از بانوان هستند که به جامعه هدف بهزیستی خدمت رسانی می‌کنند.

آقای کریمیان ادامه داد: بیش از ۲ هزار بانو در بخش غیر دولتی بهزیستی در سراسر خوزستان در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند که بسیاری از آن‌ها موسس و مسئولان فنی هستند که نشان از توانمندی بانوان در سازمان بهزیستی است.

او افزود: ۲۵۰ مادریار و مراقب در مراکز شبانه روزی بهزیستی فعالیت داشته که به کودکان دارای معلولیت و ایتام در مراکز نگهداری خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تعداد کل مراکز روزانه زیر نظارت بهزیستی خوزستان را ۶۰۰ مرکز بیان کرد و گفت: تعداد مراکز شبانه و شبانه روزی بهزیستی خوزستان ۱۷۴ مرکز است.

 در این آیین ضمن یزرگداشت هفته زن و روز مادر به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با اجرای موسیقی و برنامه‌های متنوع از بانوان فعال در بهزیستی، مادران دارای فرزند دارای معلول به عنوان مادر فداکار، بانوان برتر در حوزه حجاب و عفاف، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.