سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمانشاه

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمانشاه طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

مهدی حسن پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : ۷۵۰ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی ۲ هزار بازرسی فنی انجام شده از آسانسور‌های جدید در سال جاری انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم نگاه فرایندگرا به مقوله کیفیت آسانسور، افزود: در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان در حال حاضر طرح استانداردسازی آسانسور‌های منصوبه گذشته در مراکز پر تردد عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پاساژ‌ها و ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: به صورت مستمر موضوع استانداردسازی این آسانسور‌ها پیگیری و رصد می‌شود.

حسن پور با بیان اینکه ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، پایان کار از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد به منظور رعایت الزامات فنی و تأمین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت استان انعقاد قرارداد کنند.

وی اضافه کرد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده توسط شرکت‌های مورد تأیید، مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس حاصل کنند.

حسن پور با اشاره به الزامات استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ و دستورالعمل‌های مربوطه مبنی بر اعتبار یک ساله گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، گفت: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظفند در راستای حصول اطمینان از ایمنی آسانسور و سرویس و نگهداری مستمر آن با شرکت‌های نصاب عقد قرارداد کنند در غیر این صورت مسؤولیت مستقیم سوانح احتمالی بر عهده آنان خواهد بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.