مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : ۳۷ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی وجود دارد که توسط ۲۵۰ بازرس در ساعات اداری و غیراداری رصد می‌شوند.

کرمی مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مراکز حداقل دو هفته یکبار مورد بازرسی قرار می‌گیرند گفت : مراکزی که استاندارد‌ها را رعایت نکنند در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در مراحل بعدی جریمه و پلمب می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه مردم می‌توانند با مشاهده عدم رعایت نکات بهداشتی در این مراکز به سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند گفت: بازرسان ما طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت موارد را رسیدگی می‌کنند.

کرمی با اشاره به اینکه عرضه هر گونه مواد غذایی به صورت سیار و خیابانی خلاف مقررات است و همیشه از شهرداری توقع می‌رود برخورد قانونی داشته باشند افزود: ما به عنوان متولی تنها وظیفه گزارش و تقاضای طرح موضوع در شورای امنیت غذایی داریم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسان نسبت به مراکز تهیه و توزیع کم است افزود: اماکن بین راهی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و بازرسان روی این بخش تأکید دارند و این بخش‌ها در ساعات غیراداری نیز رصد می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه بیش از ۱۷۴ مرکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی در استان وجود دارد عنوان کرد: در ۶ ماه ابتدای امسال مواردی به مراجع قضایی معرفی و جریمه و پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان متولی بهداشت وظیفه داریم بر تمام مراکز توزیع که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند نظارت داشته باشیم گفت: برخی مراکز به صورت غیرمجاز و سیار فعالیت می‌کنند که ساماندهی آن‌ها بر عهده شهرداری است.

کرمی افزود: مراکز و اغذیه فروشی‌هایی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند بیش از ۹۰ درصد مشکلات بهداشتی را رفع کرده‌اند و مشکل اساسی عرضه‌کنندگان سیار هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.