معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک مرکز آموزش مجازی در این دانشگاه، از پیگیری جهت ارتقای این مرکز به دانشکده "مجازی" خبر داد.

سیاوش وزیری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری امروز (۱۷ دی) در تشریح مهمترین چالش‌های حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از کمبود فضای آموزشی به عنوان یکی از مهمترین این چالش‌ها یاد کرد و گفت : با توجه به تحصیل بیش از ۶۱۵۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه هستیم.

به گفته معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرانه فضای آموزشی در تمام دانشکده‌های این دانشگاه حدودا نصف استاندارد‌های کشوری است.

وزیری با تاکید بر لزوم ساخت هرچه سریعتر پردیس دانشگاه علوم پزشکی، گفت: با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی، نیاز است هرچه سریعتر این پردیس ساخته شود تا بتوانیم به استاندارد‌ها در این زمینه نزدیک شویم.

این مسئول به پیشرفت فیزیکی بالای پروژه دانشکده دندانپزشکی پردیس دانشگاه اشاره کرد و افزود: با افتتاح این دانشکده در آینده نزدیک سرانه ما در این زمینه قدری افزایش می‌یابد، اما تا رسیدن به استاندارد‌ها فاصله بسیار داریم که نیازمند افتتاح کامل پردیس دانشگاه هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توسعه آموزش‌های مجازی در این دانشگاه خبر داد و افزود: برخلاف تصور‌ها در خصوص ناکارآمد بودن آموزش‌های مجازی، تجربه دنیا در این زمینه ثابت کرده که این آموزش‌ها می‌توانند از کیفیت خوبی برخوردار بوده و علاوه بر این درآمدزایی بالایی برای مراکز آموزشی داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبق برآورد‌های صورت گرفته تا دو سال آینده گردش مالی آموزش مجازی و اعطای مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از این طریق به حدود ۳۲۵ میلیارد دلار می‌رسد که بازار بسیار خوبی است و ما هم باید بهره خود را از این بازار پرسود داشته باشیم.

وزیری خاطرنشان کرد: آینده آموزش در بسیاری رشته‌ها بصورت مجازی و ارتباطات بین الملل خواهد بود و هم اکنون بیش از هفت پلتفرم با لوگوی دانشگاه‌های بزرگ دنیا در سطوح مختلف آموزش‌های کوتاه مدت تا مقطع تحصیلی دکتری در حال ارائه آموزش‌های مجازی هستند و ما نباید از این قافله عقب بمانیم.

وزیری از راه اندازی مرکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر ارتقای این مرکز به "دانشکده مجازی" هستیم.

وی یادآور شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته هم اکنون ۲۰ درصد محتوا‌های آموزشی ما قابلیت ارائه به صورت مجازی را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.