سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است

شهردار اردبیل گفت: مبالغ اختصاصی از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای اردبیل بسیار ناچیز است که بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است.

محمود صفری افزود: یکی از اولویت‌های دولت ایمن‌سازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده شهری و اجرای پروژه‌های مشترک ما بین شهرداری و اداره‌کل راه وشهرسازی در محلات هدف بازآفرینی است.

شهردار اردبیل در همایش سراسری بم سفیر نوسازی برای ایران قوی که در راستای ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی فرسوده بمناسبت سالگرد زلزله بم در استان اردبیل که با حضور سفیر بم و نماینده شرکت بازآفرینی شهری، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان در سالن جلسه اجتماعات شهرداری برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: در سه سال گذشته بالغ بر۳۰ میلیارد تومان در راستای بازآفرینی و توانمندسازی محلات کم برخوردار در اردبیل هزینه شده است.

صفری با اشاره به پروژه‌های اجرایی در شهر اردبیل و همکاری اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، تصریح کرد: باتوجه به این‌که یک سوم جمعیت شهری اردبیل در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، سکونت‌گا‌هایی با بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند بنابراین مبالغ اختصاصی از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای اردبیل بسیار ناچیز است که باید این مبالغ افزایش یابد چراکه بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است.

او به اجرای ۱۳پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف، جهت محرومیت‌زادیی در محلات کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای ملایوسف، مراکز درمانی، مدارس و ... از جمله اقدامات مشترک شهرداری و راه و شهرسازی در سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل است.

شهردار اردبیل به ارائه بسته‌های تشویقی در این محلات از قبیل صدور پروانه رایگان ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: ۱۲ میلیارد تومان در سکونتگاه‌های غیررسمی تخفیف پروانه اعمال شده و ۵.۵ میلیارد تومان نیز برای صدور پروانه بافت فرسوده شهری صرف شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.