معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بیش از هزارو ۳۰۰ هکتار بافت نا کارآمد شناسایی شده است.

محمد زارع حسین‌زاده گفت: در استان اردبیل بیش از ۱۳۰۰ هکتار بافت نا کارآمد شناسایی شده است که ۹۶۳ هکتار در شهر اردبیل، ۲۴۸ هکتار در شهرستان پارس آباد، ۹۵ هکتار در شهرستان مشگین شهر و ۸۴ هکتار در شهرستان خلخال بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی را شامل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی در محلات هدف اردبیل و شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد در دست اجرا است.

زارع حسین زاده اظهار کرد: به طور کلی هدف از اجرای این پروژه‌ها ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی ساکنان است و در نهایت تلاش می‌شود که شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این مناطق به متوسط شهری برسد و قطعا با اجرای این پروژه‌ها به این هدف نزدیک می‌شویم.

او گفت: فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی علاوه بر مطالعات انجام شده که در اختیار شهرداری‌ها گذاشته شده است، با اجرای پروژه‌های متعدد فرهنگی و عمرانی به ارتقا سطح زندگی ساکنان کمک می‌شود که از جمله می‌توان به احداث زمین چمن مصنوعی در ایران‌آباد و سالن ورزشی و بهسازی معابر عدالت‌آباد اشاره کرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص قیر رایگان بین سال‌های ۹۶ تا ۹۹ در حدود ۴ هزار تن به شهرداری‌های استان برای محلات بازآفرینی خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۰۰ تن قیر شامل ۲۰۰۰ تن برای محلات بازآفرینی و ۱۲۰۰ تن برای معابر مساکن مهر و نهضت ملی واگذار شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.